18 mars 2013 Skitur i Østmarka

18 mars

 

Med kun isklister som grunnlag satte jeg kursen fra Haraløkka mot Nøklevann og staket over denne til Katisa. Skiene var glatte og det gled godt. Hadde tenkt å ta en tur med mest mulig staking i kveld.

 


Nøklevann

 

Fra Katisa fulgte jeg løype forbi Ødegården, Høyås og ned Langbakken til Petersbråtan. Her skled jeg ut på Sør-Elvåga og staket utover på isen. Det var trått enkelte steder der sporene hadde føyket igjen, men ellers greit. Jeg holdt til venstre for øya og staket ned til enden av vannet og videre til Eriksvann i en litt kronglete løype.

 


Sør-Elvåga

 

Tok til høyre ved vannet, og så innpå hovedløypa mellom Skjeldbreia – Klokkerud. Dette er en flott løype hvor det går greit å stake hele veien til Klokkerud og Smørhullet. Må innrømme at jeg begynte å henge litt på armene så fra Smørhullet, tok jeg veien om Langvann. Staket over vannet og ned til løypekryss ved Langvannsbekken.

 


Langbakken (gml. bilde)

 

Det gikk greit opp Langbakken og videre til Høyås hvor jeg hilste på Jan R., før jeg skled ned forbi Ødegården og videre til Katisa. Her staker jeg over Nøklevann, hilser på Per B. før jeg går i land på Bråten, og så videre tilbake til Haraløkka. Det er fortsatt flotte forhold i Østmarka, men en del bøss er det kommet i skogsløypene.

 

Ca 19,8 km

1 t 43 min

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top