19 november 2012 Landevei og Østmarka

19 november

Fra Haraløkka, ned Olav Nygaardsvei og videre langs landevei til Haugerud og Trosterud. Tar til høyre inn Lindebergåsen, så til venstre forbi Lindeberg t-bane st., og langs Jerikoveien til gangvei. Følger gangveien videre mot Ellingsrud men klarer å ta feil ved Trygve Nilsens vei, så det ble lysløpe fra Furuset og videre mot Ellingsrud.

 

Dette er en nokså kupert løype og svært sølete, men ellers greit og etter en drøy time kommer jeg frem til veien fra Ellingsrud et sted med det flotte navnet “Enga”. Her tar jeg til høyre og følger veien videre forbi Nuggerud og Bråtan til Mariholtet.

 


Mariholtet


 

Siden jeg også har med staver går jeg skigang i de lengste bakkene. Fra Mariholtet følger jeg lysløypa til Sleppa, Sarabråten og videre mot Haraløkka. I Korketrekkeren og videre forbi p-plassen ved Østmarksetra får jeg følge av Anders R. med M&M. Jeg takker for følget ved bommen, og fortsetter så videre til Haraløkka.

 


Haraløkka – klubbhuset til Bøler IF

 

Ca 21,2 km, 2 t 12 min

Ca 1087,2 km

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top