Østmarka; på ski fra Haraløkka til Bjørndalen – Mariholtet….

26 februar 2016. Det var kalt og det knirket i snøen, men med bøffen tredd godt over hodet med lua utenpå, satte jeg avsted fra Haraløkka til Sørli ved Nøklevann. Her sklir jeg ut på vannet og staker over myra før jeg setter kursen rett mot Bremsrud. Derifra følger jeg lysløypa til Mariholtet.

Jeg svinger til venstre og fortsetter i lysløypa mot Ellingsrud et stykke før jeg krysser Ellingsrudbekken og tar løype mot Bjørndalen. Jeg hadde GripTape dekket med blå ekstra (v40) og festet var bra, men det var litt trå snø og det gled ikke som best, men helt ok.

På motsatt side av Bjørndalen langs Mariholtveien ligger Bråten (Bråtan) – Østmarka

Fra Bjørndalen tar jeg løypa forbi Elvågaseter til Ekerud og derifra inn i lysløypa mellom Vallerud og Mariholtet. Det var ikke så lenge siden at Terje og jeg gikk denne løypa motsatt vei, men løypa som har endel stigninger opp til Lintjern og videre til Igletjern (ca 4-4,5 km), er nokså lik det man får i “Birkebeinerrennet” på vei opp til Skramstad. Fin trening dette.

Underveis nyter jeg turen, men registrerer at det er vesentlig kaldere her på østsiden av Elvåga enn på den andre siden – akkurat som da Terje og jeg gikk her for noen dager siden. Men så lenge man ikke fryser, er alt ok.

Jeg suser ned den siste bakken og over demningen før jeg fra Mariholtet tar delvis samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom.

Ca 20,3 km

#østmarka #oslomarka #skiing #skitur #crosscountry #mosjon #trening

Se hele turen på Strava

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top