Sandvika og omegn – Isielva – Rykkinn …

15 september 2022. Stolpejakt eller pensjonisttrim …?? Nåja, sikkert fint for pensjonistene, men jeg er ikke helt der enda. Liker imidlertid å legge opp til løpetur med et innslag av stolpejakt der det er mulig. Uansett bidrar stolpejakten til mange fine turer og opplevelser … så også denne gangen da jeg skulle på morgentur til Rykkinn for trim i arb.tiden.

Fra SBC-bygget tok jeg Industriveien et stykke før jeg fulgte Sandvikselva videre. Jeg passerer Kirkerudbakken på Vøyenenga før jeg tar av fra Ringeriksveien ved Monter og krysser Isielva. Deretter følger jeg turvei langs elva mellom Søndre- og Vestre Økern til Økriveien. Underveis registrerer jeg noen stolper, men ikke alle har koder osv (haha) … se bilder.

 

 

 

 

 

Veikryss Rykkinnveien – Økriveien

 

Jeg følger Økriveien til Skyttenhusveien hvoretter jeg tar flere stolper på Rykkinn som er et boligområde i Bærum kommune utenfor Oslo. Stedet som ble utbygd med blokk og rekkehusbebyggelse fra tidlig 1970-tallet ligger fint til oppunder Eineåsen i Krokskogen. Her er det satt ut flere stolper, men denne gangen skulle jeg ta stolper som ligger i skogområdet vest for Rykkinn.

 

 

Jeg krysser Rykkinnveien og fortsetter på sti i skogen mellom Brekke, Tannberg og Nordby. Omgivelsene er fine, og det er bare å nyte. Siste stolpe finner jeg i lysløypa på et jorde like bortenfor Nordby.

Jeg vurderte et øyeblikk på om jeg skulle returnere til Sandvika via Busoppveien og Skui, men valgte å ta Rykkinnveien til Økriveien og langs denne ned til Nybrua og Isielva. Godt fornøyd med dagens fangst (9 stolper) fulgte jeg Isielva og Sandvikselva tilbake til SBC-bygget.

Mulig ble turen noe lengere enn tenkt jfr. BMW Oslo Halvmaraton om to dager, men det får heller stå sin prøve.

Ca 16,9 km

1:53

Se tur på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur:

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top