Østmarka; Snow running med hodelykt ….

16 januar 2023. Vurderte en skitur i Østmarka, men valgte joggesko. Mest fordi det er gøy med hodelykt og løping i snø.

Fra Haraløkka tok jeg brøytet vei til Rustadsaga, Trekanten og Ødegårdsletta med en plan om at jeg skulle frem og tilbake over Slettfjellet. Men bråbestemte meg for å ta inn Lauvdalen og deretter opp til Breidåsen.

 

 

 

At det var så mye snø (30-50 cm) var mer enn jeg trodde og et øyeblikk vurderte jeg å snu, men fortsatte allikevel videre mot Breidåsen. Heldigvis var det ett spor å følge selv om skrittlengden ikke var så grei.

Det er gøy med hodelykt i slike omgivelser der busker og trær kaster skygger som liksom beveger seg. Først trodde jeg det var noen som fulgte med meg, men bare når jeg så meg omkring (haha). Vart du skræmt no?  flirte jeg for meg selv samtidig som den velkjente furua på Breidåsen dukket opp.

 

 

Fra Breidåsen tar jeg sti videre over Smalvannsmåsan og deretter Karismyr før jeg fra neste stikryss tar sti over Skullerudåsen. Det går stort sett greit å løpe siden det er flere som har tråkket spor, men enkelte steder tyter vannet opp og det er lett å plumpe.

 

 

Jeg løper rolig ned langs Fjellstadbakken og ut i lysløypa før jeg i svingen ved Fjellstadhytta tar sti til høyre mot Fjellstadmyra. Herfra tar jeg blå sti til venstre mot Løkka og Rustadsaga.

Jeg går opp Nøklevannsbakken eller «Drepern og den onde søstra» som den kalles på Strava før jeg avslutter med en runde i Blindløypa.

 

 

En fin og variert tur som kan anbefales.

Ca 10,1 km

1:27

Se tur på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur;

Ødegårdsletta

 

 

Blindløypa; som er en rundløype mellom Sørli gård, Haraløkka og Nøklevann er ca 1,8 km

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top