Haraløkka – Lambertseter – Nordseter – Skullerud……

15.mars 2021. Mars Challenge – Kilometertrimmen og løpetur langs landeveien med lav sol og bar asfalt.

Fra Haraløkka tok jeg Utmarksveien til Bøler senter og deretter Generalen til Eterveien. Denne følger jeg ned til Østensjøveien hvor jeg svinger til venstre. Straks etter Abildsø-krysset bærer det rett inn Lambertseterbakken. Tanken var å løpe denne hele veien opp til Lambertseter senter, men den gang ei, allerede på brua over E 6 måtte jeg gi meg. Neste gang tenkte jeg mens jeg gikk – da skal jeg løpe.

 

Lambertseterveien: Livsfarlig strekning – 1963 (oslobilder.no)
Lambertseterveien – 2021, Se bilde ovenfor

 

Fra Lambertseter senter følger jeg Lambertseterveien videre over Obersten og forbi Nordseter til Ekebergveien. Det er herlig med lav sol i mot – bare å nyte.

 

Nordseter gård – 1955. Mann på jorde peker mot bebyggelsen. (oslobilder.no)

 

Jeg svinger til venstre og følger Ekebergveien videre mot Nordstrand og Sæter. Underveis registrer jeg at det er en kar som løper på motsatt side av veien. Vi holder noenlunde samme fart, men så øker jeg farten litt og siger sakte men sikkert i fra. Ikke at jeg pleier å gjøre slikt, men denne gangen føltes det ok.

 

Nordstrand, Sæter-krysset

 

Fra Sæter-krysset tar jeg Nordstrandsveien videre hvor det går slakt opp til Obersten før det bikker nedover. Jeg kjenner at det kostet å øke farten jfr ham på motsatt side av Ekebergveien, men fint å kjenne at det er liv i kroppen. Jeg følger veien videre ned til Skullerud-dumpa hvorfra jeg tar gang og sykkelvei langs E 6 til gangbru. Her går jeg opp skrenten til Skullerudveien før jeg fortsetter langs denne og Generalen til Rustadsaga.

 

 

På vei opp “skolebakken” hilser jeg på noen av karene fra Rustad IL`s veteraner. Jeg prater med Tore Henning og andre mens jeg går opp bakken der de tar flere drag med Elghufs. Du får slenge deg med en gang sier Tore Henning før han snudde på toppen for ny runde mens jeg fortsatte mot Nøklevann skole og Bølerlia. Herfra går det greit den siste biten hjem.

 

 

Ja Tore Henning, jeg blir gjerne med ved en senere anledning – disse karene er det jo alltid hyggelig å møte rundt omkring.

Ca 12 km

1:16

Se tur på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur;

 

Lamberseterveien – Ekebergveien

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top