Fra snø og slaps til bar asfalt…..

 

 

17 februar 2022. Etter en løpetur i snø og slaps med Einar rundt Haugerud søndre gård (Se tur på Strava HER😉 skulle jeg noen dager senere løpe langtur, dvs. over 15 km, på bar asfalt.

Fra Haraløkka tar jeg Utmarksveien til Generalen før jeg fortsetter ned Eterveien til Østensjøveien. I motsetning til løpetur tidligere samme uke, var det nå bar asfalt. Bare og nyte.

 

Vinterveien

 

Jeg løper over brua til Abildsø krysset hvorfra jeg følger Enebakkveien videre til Skullerud krysset eller Skulleruddumpa som den også kalles. Herfra tar jeg Vinterveien opp til Dalsåsen og Brenna før jeg tar gangvei til Klemetsrud. Det går greit, men det murrer fortsatt litt i leggen. Særlig når det går oppover.

 

 

Jeg følger Ljabruveien et stykke før jeg tar brua over denne og går opp Lunhvileveien til Lofsrudveien og deretter Mortensrud senter. Herfra tar jeg deler av Brennarunden (blå merket) til Dal/Brenna. Her krysser jeg Dalsåsen før jeg løper rolig ned Vinterveien til Skullerud krysset. Jeg går opp Skullerudbakken og løper så videre forbi Skullerud T-bane st. før jeg følger Generalen til Rustadsaga.

 

Skolebakken og Nøklevann skole

Jeg tar skolebakken opp til Nøklevann skole før jeg tar inn Bølerskogen. Kan ikke huske å ha løpt denne sløyfa tidligere, men avveksling fryder og straks etter følger jeg Bølerlia tilbake til Haraløkka. En (liten) langtur som kan anbefales.

Ca 15,3 km

1:42

Se tur på Strava HER;

 

Vinterveien mellom Dalsåsen og Sagdammen i Skullerud krysset

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top