Favorittrunden på landevei – fra- og til Haraløkka……

14 juni 2021. Egentlig burde jeg ha løpt en tur i skogen hvor jeg trives aller best, men siden jeg har kjøpt nye joggesko som er beregnet for asfalt/grus, var det nettopp det jeg skulle denne gangen. Og hva var vel da bedre enn en tur i <<favorittrunden på landevei>> ca. 13 km på asfalt.

Fra Haraløkka tar jeg Bølerlia et stykke før jeg suser (haha) ned “skolebakken” til Rustadsaga. Deretter følger jeg Generalen, Skullerudveien og Enebakkveien forbi Abilsø og Svenskerud til veikryss.

 

Plogveien mot Manglerud. Abildsø gård ligger på høyre side av veien

Herfra følger en runde på ca 3 km. Plogveien rundt Manglerud til Ryen krysset og tilbake langs Enebakkveien. En flott runde som er like fin begge veier.

Denne gangen tar jeg inn Plogveien siden jeg tok motsatt sist gang. Det stiger jamt opp til Manglerud Vgs, men deretter er det nesten helt flatt hele veien frem til Ryen ved Svartdalsveien. Herfra følger jeg gangvei et stykke før jeg fra Ryen krysset tar Enebakkveien tilbake til veikryss ved Plogveien der runden starter.

 

Ryenkrysset foran til venstre. Mot høyre fra krysset går Ringveien og pararelt med denne går trikkesporet til lambertseterbanen. Manglerudhjemmet sykehjem til høyre for krysset. Boligblokker i Plogveien og Emil Korsmos vei bak. Villabebyggelse på Høyenhall i bakgrunnen – 1962. (oslobilder.no)

 

Fra veikryss tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. Underveis kjenner jeg at det går greit, kanskje var det nye sko eller en gryende form (hehe). Nåja, en kombinasjon kan det nok være for skoene var bra og jammen ble det ny pers i favorittrunden med noen små sekunder. Herlig.

 

Yes, ny pers i “Favorittrunden – landevei”

Ca 13,1 km

1:15

Se tur på Strava HER:

 

 

 

 

Fresh Foam 1080 – er en populær gammel slager fra New Balance. Denne våren har den fått en kraftig oppgradering med Fresh Foam i hele mellomsålen, derav det nye navnet Fresh Foam. Skoen som byr på lett vekt og super demping passer mange, også tyngre løpere. Et godt alternativ for meg som ønsker en lett treningsmodell med mye demping. Og som er best på de rolige turene.

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top