Sandvika – Vækerøparken tur retur….

16 august 2018. Mitt 9 løp til “karusellen” skulle bli enda en halvmaraton og greit skulle det gå til 17-18 km, men deretter ble det mye “gågging”.

 

Fra SBC-bygget i Sandvika fulgte jeg langs Engervannsveien (Engervannet) et stykke før jeg fra Blommenholm skole fortsetter langs Gamle Drammensvei. Været var grått med litt sur vind og noe regn, derav hadde jeg jakke denne gangen.

 

 

Fra Høvik velger jeg å holde meg til veier på vestsiden av jernbanen til jeg passerer Lysaker stasjon. Her krysser jeg Lysakerelva før jeg fortsetter på gangvei til Maxbo Vækerø. Været underveis har vært ok, men da jeg skulle jeg ta kyststien rundt Vækerøparken til Sollerudstranda, fikk jeg vinden midt i mot. Jeg tok et ekstra godt tak i capsen som nesten fløy sin egen vei. Vinden var imidlertid ikke kald og jeg nyter synet av sjøen som pisker inn mot fjæra mens jeg løper langs stien. Straks etter er jeg tilbake på Lysaker.

 

Kyststien rundt Vækerøparken til Sollerudstranda og Lysaker

 

Her i fra, følger jeg “Tour De Finance – vestfra” tilbake til Høvik og Sandvika. Det gikk nokså greit de første 17-18 km, men deretter ble det nok mer “gågging” enn jogging. Likefult ble det en fin tur til tross for at jeg måtte ta en ekstra runde rundt Storsenteret for at det skulle bli 21,2 km slik at jeg kunne loggføre/registrere dette som et løp til Sportsmandens Løpskarusell.

 

21,2 km 

 

2:09 

#sportsmandensløpskarusell #løp #race #runforfun #mosjon #trening

Flere bilder fra samme tur;

Kyststien fra Maxbo starter her

 

Det er kupert på vestsiden av jernbanen mot Lysaker.

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top