Østmarka; Cuidrobakken – Flyktningeruta – Trollvann…..

20 august 2018. Med et ønske fra Einar om å rapportere vindfall osv., skulle jeg ta første løpetur i marka etter ferie. Og selvsagt skulle det bli stiløping, men ikke bare på blåmerket sti.

Fra Haraløkka til Ødegården på grusvei via Rustadsaga og deretter inn Gudbrandsdalen i rød løype. Denne følger jeg til løypedele der jeg velger å ta til venstre opp forbi Cuidrobakken og videre et stykke før jeg tar umerket sti ((blåbærstien) til høyre ved stein.

Umerket sti (blåbærstien) sørover – Østmarka

Litt regn til tross så er underlaget bra og med fin sensommertemperatur nyter jeg turen videre rett sørover til stikryss og Flyktningeruta. Her tar jeg til høyre og følger Flyktningeruta videre forbi Milorghula og opp skrenten.

Flyktningeruta (Timian) mot Smalvann – Østmarka

Straks etter tar jeg umerket sti ut til venstre. Har ikke tatt denne før, men stien bærer tydelig preg av å være en sykkelsti. Uansett er det gøy med nye stier. Jeg visste jo omtrent hvor jeg ville komme – og ganske riktig, så kom jeg ned på grusvei i svingen rett ved Trollvann.  

Trollvann – Østmarka

Jeg tar et bilde eller to av vannet før jeg fortsetter på skogsvei forbi Sølvdobla (svært lite vann her nå) til Grønmo. Tenkte jeg skulle følge lysløypa til Vannverket, men bråbestemte meg for å ta blå sti mot Østmarkkpl. like etter bommen. Også dette var en sti jeg ikke før hadde tatt. Det gikk slakt oppover i lett stigende terreng til jeg igjen kom innpå Flyktningeruta som jeg følger videre frem til Rundvann.

Rundvann – Østmarka

Her i fra, tar jeg blå sti over Skullerudåsen og ned steinrøysa langs Fjelstabakken til Fjelstamyra hvorfra jeg tar blå sti videre til grusvei ved Løkka (hestehagen) og Rustadsaga. Jeg går opp Nøklevannsbakken før jeg løper over Skredderløkka og hjem. En flott tur på sti- og grus i variert terreng. Underveis noterte jeg 3 tilfeller av vindfall med trær over sti.

Ca 13,9 km

1:43

#østmarka #oslomarka #trening #runforfun #mosjon #turogtrening

Flere bilder fra samme tur:

Cudriobakken – Østmarka

Blåbærstien

Rotvelt over sti

Trollvann – Østmarka

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top