Vinterveien – Klemetsrud – Gjersrudbekken – Sæter….

10 august 2018. På feriens siste dag tester jeg nye joggesko. Nye i den forstand at jeg har både berke og modell fra før, men nye sko er nye sko.

 

Fra Haraløkka til Skulleruddumpa går det greit, men det blåser kraftig i mot og stedvis var det litt skummelt med ting som kom fra et stillas. Lettere ble det heller ikke langs gamle Vintervei til Dal/Brenna med vind i mot, men jeg løper hele veien. Følger gangvei videre til Klemetsrud og deretter langs Gjersrudbekken til Hauketo. Det var mye nedfall underveis og det knaket godt i trærne, men ingen falt ned.

 

Gangbru over Nedre Prinsdals vei ved Hauketo

 

Fra Hauketo tenkte jeg å gå opp Ljabrubakken, men valgte heller å løpe opp langs Ekebergveien forbi Ljabru til Sæter på Nordstrand. Her i fra følger jeg Nordstrandveien til Skulleruddumpa og selv om det går nedover, er det fortsatt kraftig vind i mot. Faktisk så jeg underveis et tre som falt utover veien, men som ikke lå helt nedpå slik at mindre biler kunne passere under treet. Dette gikk bra helt til det kom en bil med skiboks på taket som satte seg fast. Er det mulig tenkte jeg i det jeg passerte ? helt utrolig.

 

Fra Skulleruddumpa tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom og avslutter siste biten med stigningløp godt hjulpet av kraftig medvind. Skoene besto testen med glans.

 

Nike Air Zoom Vomero 13

 

15,8 km

 

1:33

 

#mosjon #trening #running #nike #runforfun

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

One thought on “Vinterveien – Klemetsrud – Gjersrudbekken – Sæter….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top