Østmarka; Trolldalsåsen – Smalvann – Breidåsen….

28 august 2017. Fra Haraløkka på grusvei til Rustadsaga og Løkka før jeg tar ta <Pioneren> (sykkelsti) forbi Salamanderen til Fjeldstad. Her tar jeg en umerket sti rett opp Trolldalsåsen. Utsikten østover ved varden er bra og jeg tar noen bilder.

Trålldalsåsen – Østmarka

Deretter følger jeg sti ned skaret til Dryppet som ligger like ved Karismyr. Det var ikke så mye vann, men det sildret da noe ned i kulpen.

Fra Dryppet følger jeg en sti langsmed Karismyra gjennom krattet før jeg i enden av denne tar nok en umerket sti på mottsatt side. Jeg trodde denne ville føre til Smalvann, men etter litt opp og ned og frem og tilbake, havnet jeg på en skrent like nord for Rundvann. Den er grei tenkte jeg og fant et passende sted jeg kunne skli ned. Jeg passerte deretter Rundvann på østsiden og satte så kursen videre i <Flyktningeruta> forbi Østmarkkpl. til Smalvann. Her tar jeg flere bilder før jeg tar sti nordøstover langs vannet.  

Smalvann sett fra øst mot nordvest

Smalvann #østmarka

Fra Smalvann tar jeg sti langs Smalvannsmåsan før jeg krysser denne på utlagte gangbaner. Det er mye multeplanter i området, men lite bær – er nok plukket allerede.

Løypekryss på Breidåsen – Østmarka

Fra Breidåsen følger jeg et flott parti på sva nedover åskammen mellom Trolldalen og Gudbrandssdalen til grusvei ved Ødegårdssletta. Her i fra, tar jeg grusvei tilbake til Haraløkka via Rustadsaga og en runde i Blindløypa.

Ca 11,1 km

1:21

http://www.strava.com/activities/1156739660

#østmarka #oslomarka #trening #mosjon #løpetur

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1239

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top