Kolsås rundt med joggesko fra Sandvika….

6 mai 2016. Trim i arb.tiden. Fra Sandvika fulgte jeg Engervannsveien, Prestveien, Kirkeveien til Haslum kirke. Det går greit og leggen er ikke noe problem. Fra kirken følger jeg Gamle Ringerikesvei videre til Bærums Verk. Underveis passerer jeg Stein gård og Steinsvann.


Steinsvann (Steinstjern); tjern like ved Gamle Ringeriksvei ved Steinshøgda og Nordre Kolsås. Her ble en del av opptakene til “De dødes tjern” spilt inn. Denne norske filmen fra 1958 bygger på Bernhard Borges (Andrè Bjerkes) roman fra 1942. Tjernet ligger mellom den nye og den gamle traseen for Gamle Ringeriksvei. I 1891 ble den nye traseen anlagt nord for tjernet.

Fra Bærums Verk følger jeg langs Lommedalsveien ett stykke før jeg tar turvei langs Lomma. Det er flott langs elva og jeg nyter turen videre. Etter å ha krysset Brynsveien fortsetter jeg videre langs elva til jeg kommer til Wøyen Mølle.


Ved Lomma ligger Wøyen Mølle
 

Fra Mølla følger jeg Lomma til Isielva for så å følge Sandvikselva til Sandvika, men her var turvei sperret pga gravearbeid og jeg måtte snu. Følger derfor Isielva til Kølabrua og Vøyenenga. En ekstra sløyfe men, helt ok.


Langs Isielva til Kølabrua

Jeg passerer Kirkerudbakken som er nesten fri for snø før jeg fortsetter langs Sandvikselva tilbake til Sandvika og Skattens hus.

Ca 19,3 km

1:51


Utsikt fra Gamle Ringeriksvei

#treningerbestute #løpetur #mosjon #running #budstikka

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top