8 juli 2013 Stensrudtjern

 

Fra Haraløkka til Nøklevann skole, ned skolebakken til Rustadsaga og så langs Generalen til Skullerud. Følger gang- og sykkelvei videre fra Skulleruddumpa til Dal/Brenna og Klemetsrud. Krysser Enebakkveien og tar Maurtuveien videre forbi Klemetsrud kirke, Maurtu gård og Holstad.

 
Klemetsrud kirke 

Tar blå sti til venstre mot Elgtjern, og etter ca 300-400 m dukker det opp et stikryss. Jeg tar sti til venstre og straks er jeg ute på Stensrudåsvn som fører ned til Stensrudtjern og Enebakkveien. 


Stensrudåsvn.

Jeg tar turvei langsmed vannet frem til Enebakkveien, og så langs denne til Klemetsrud. Her i fra, følger jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. Turen ble nok i lengste laget uten vann i denne varmen, men flott allikevel.

 
Stensrudtjern

Ca 18,2 km

1 t 50 min

 flere bilder samme tur:

 


Stensrudtjern


Sti kryss på Stensrudåsen,…ble det for varmt mon tro??

Sagstua på Skullerudsaga


 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top