Ulsrudvannet rundt (UVR) og litt til…

6 september

UVR 7, mitt tredje for året. Møtte i god tid og fikk nr 91 denne gang. Det hadde begynt å regne og det ble nokså kaldt på armene og hendene. Fortsatt satt forkjølelsen i men jeg følte meg ok.

 

Vi var 60 stk som stilte til start og kl 18.00 gikk starten. Jeg tok det svært rolig fra start og var blant de siste frem til steinrøysa. 

 

 
Kl 18.00 gikk starskuddet og 60 stk satte av sted for 7 gang dette året.

 

Fra bekken og videre gikk det greit og jeg tok igjen noen som hadde åpnet litt i det hardeste laget. Etter flere dager uten regn var underlaget bra, og det var behagelig å løpe runden i dag tross litt regn underveis. Vel i mål etter en god avslutning var jeg fornøyd med gjennomført løp på tiden 16.13. Jeg takket for meg og tok en runde i Blindløypa før jeg satte kursen hjem.

 


Straks i mål

 

Ca 6 km, 1 t

Ca 785,2 km

 

 

10 september

Einar og jeg startet fra Haraløkka og satte kursen mot Mariholtet og videre til Nuggerud.

 


Mariholtet

 

Her tar vil til venstre og følger lysløypa frem til Lindebergåsen. På gangvei videre forbi Trosterud, Haugerud til Hellerudveien og langs denne til Ytre Ringvei ved Trasop. Følger så veien videre, tar opp Olav Nygaardsvei til Haraløkka p-plass. En flott langtur der det regnet noe i starten men fint utover kvelden.

 

Ca 21,4 km, 2 t

Ca 806,6 km

 

 

13 september.

UVR 8, min fjerde. Siste UVR for sesongen 2012. Ca 55 stk hadde møtt frem til start og kl 18.00 gikk startskuddet. Jeg forsøkte å være mer med fra start og synes det gikk nokså greit. Vi var 5-6 stk som skiftet på å dra og vi holdt følge hele veien til mål. Underlaget var bra og siste 500-600 m synes jeg det gikk brukbart og trodde at jeg skulle komme under 15 min men nei, ikke denne gangen heller. Tiden ble 15 min 38 sek. Vel vel, vi får prøve igjen til neste år.

 

Takk til Bøler IF (www.bif-friidrett.no) for flott arrangement her i vårt nærmiljø. Gledelig at det er langt flere som har vært med i år, enn tidligere.

 

Video fra UVR    Klikk her

 

 

Ca 7 km, 1 t

Ca 813,6 km

 

#ulsrudvannetrundt #uvr #mosjon #løp #østmarka #oslomarka #trening #friluftsliv

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top