Stenfjellrunden 2012

4 februar

 

                                 stenfjellrunden 2012

           

 

 

Stenfjellrunden 2012 ble fredag kveld kuttet fra 42,5 km til 23 km, på grunn

av kulde.

 

Jeg reiste litt føre kl 08.00 og registrerte at det var minus 15 på Haraløkka.

Underveis til Gåsbu varierte det fra minus 23 ved Gardemoen til minus 11 ved Minnesund og langs Mjøsa. På Gåsbu var det minus 16 da jeg ankom ca 09.30.

Gikk for å hente start nummer, ruslet litt på stadion, og så tilbake til bilden.

 


 

Henter start nummer

 


Skistadioen på Gåsbu

 


Ivrige løpere tidlig ute med testig av ski

 

Starten var utsatt fra kl 11 til 11.30 og jeg skulle starte kl 11.48 i pulje 8

som var siste pulje.

 

Jeg fant min plass i pulja og var klar da startskuddet smalt. Det hadde blitt

noe mildere minus 13, og det føltes bedre. Jeg merket tidlig at dette ville kunne

bli en slitsom tur da det var trått føre og det gled dårlig. Jeg håpet derfor å

komme inn under 2 timer og ville være fornøyd med det.

 

Litt kupert i starten og så etter ca 2,5 km flatet det ut. Det gikk greit og jeg

merket lite til kulda.

 

 
Øyvind Viken (i gult) fra Team Sport 1 Lillehammer slo Stian Stærkeby Jelstad

fra Rustad IL på oppløpet og stakk av med seieren i årets utgave av Stenfjellrunden.

De to fikk samme tid, 1:07:47, men Viken var klart først over streken.

May Bente Weng (BUL) vant dameklassen på 1:16.33.

 

Her passerer jeg ca 2,5 – 3 km

 

Passerte første drikkestasjon etter ca 5-6 km og hadde et bra driv der

jeg gikk sammen med 2 stk. De hadde noe bedre glid enn meg men det tok

jeg igjen i motbakkene. Hadde spikerfeste så det gikk greit i bakkene.

 

Vi nådde frem til neste drikkestasjon og så til den siste, og fortsatt holdt

vi delvis følge men så i noen lange utforkjøringer forsvant de og jeg var et

øyeblikk alene.

 

Kjente at kulda bet i ansiktet og at jakka ble frossen, men frøys ikke. Med

ca 3-4 km igjen, visste jeg fra tidligere at det var en kupert avslutning og i

de siste bakkene tar jeg igjen den ene av de 2 jeg tidligere hadde gått sammen.

Den andre blir jeg dømt likt i mål med. Vi takket hverandre for løpet og med tiden 1.56,07 var jeg tross alt fornøyd med gjennomført renn.

 


Etter målpassering smakte det godt med noe å drikke

 

Jeg ble etter rennet som var et seedingsrenn til Birken, seedet opp til pulje 18

og en tidligere start. Vel gjennomført renn.

 

Arvid Mathiesen
Rustad Il

48:24(515)

1:33:48(526)
45:24(540)

1:56:07 +48:20
22:19(527)

 

www.stenfjellrunden.no

 

#stenfjellrunden #mosjon

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top