8 august 2011 Østmarka – Bestemoråsen

8 augsust

 

Fra Haraløkka hadde jeg følge med Dennis et lite stykke. Han skulle

til Skullerud for felles trening med Team Paulsen, mens jeg tok til venstre

mot Sørli gård og natursti videre til Korketrekkeren.

 


Sti fra Sørli gård og videre forbi Ulsrud til Korketrekkeren

 

Fulgte så grusvei i til krysset ved Mariholtet. Tok blå sti ned mot 

Nord-Elvåga og videre over Bestemoråsen til Gullsmeden.

 

       
            Bestemoråsen med utsikt mot Nord-Elvåga

 

Grusvei opp til Høyås, forbi Ødegården og frem til Trekanten der jeg

hilste på noen av karene fra Team Paulsen.

 


 

Høyås

 

Jeg fulgte grusvei forbi Hestehagen, Rustadsaga og tilbake

til Haraløkka.

 

Det var fine forhold og det var mange som var ute og løp, gikk

og eller syklet rundt Nøklevann og andre steder. Særlig mange var det

som syklet “drag” på Haukåsveien opp til Haukåsen (branntårnet). Veien

dit opp er ca 2,4 km med til dels kraftig stigning. Det nærmer seg Birkebeinerrittet skjønner jeg.

 

Ca  14,3 km, 1 t 30 min

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top