Sandvika – Skui tur retur….

6 april 2018. Trim i arb.tiden. I anledning dagen, skulle jeg feire meg selv med «bursdagsmila» som et løp til Sportmandens Løpskarusell. Mitt løp nr 3 i Vårkarusellen. Planen var å løpe på veien langs Sandvikselva og Isielva til Skui med retur samme vei.

Kirkerudbakken – Bærum

Fra SBC-bygget fulgte jeg en gangvei langs Sandvikselva et stykke som oppvarming før jeg satte i gang klokka. Det gikk litt tungt i starten, men bedre etter hvert. Underlaget var bar asfalt, men en del løs stein og grus. Det er ingen bakker å snakke om på dette strekket, men det stiger slakt oppover og med vind i mot, ble særlig siste biten fra Nybrua til Skui strevsom. Puhh.

Jeg tar et bilde av Skuibakken (Skui Idrettspark) før jeg snur for retur samme vei. Med vind i ryggen og sola i mot, går det greit. Faktisk blir det nokså varmt, men det er helt ok.

Ved Skui vender jeg for retur samme vei som jeg kom

Jeg passerer Vøyenenga, Kirkerudbakken og Franzefoss kalkemølle før jeg passerer 10 km på 53:33. Og godt fornøyd med gjennomført løp til «vårkarusellen», avslutter jeg den siste biten i rolig tempo. Gøy med slike testløp der man kan velg egen løype osv.

Ca 12 km

1:06

#sportsmandenskaruselløp #vårkarusell #trening #løpetur #mosjon #runforfun #budstikka #sandvika

Skui bakken

Sandvikselva

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top