Sommerbris og Sommerløp i Kristiansand …

14-16 juni 2024. Weekend i Kristiansand der “Sommerbris” som en festival på Odderøya stod på programmet. Her skulle diverse, kjente og ukjente artister underholde hele helgen, men vi hadde dagspass for lørdag. At Sommerløpet 2024 gikk samme dag (lørdag) visste vi ikke, men fredag kveld meldte jeg meg på Phonero 5 km. Men før vi ankom Kr.sand fredag ettermiddag var vi innom Arendal der vi fant flere stolper i Stolpejakten. Og før vi forlot Arendal var vi innom bakeriet på torget hvor det ble både kaffe og kake i og med vår bryllupsdag i dag. Herlig 🙂

 

 

Fra Arendal til Kristiansand går det fort og litt kjent fra før så fant vi greit fram til hotellet. Et Thon hotell vi har benyttet flere ganger og som er nokså sentralt plassert i byen. Kort vei til det meste. Været var stort sett bra, men paraply var et must selv om vi slapp å bruke den. Resten av fredagen gikk med til diverse gjøremål, men sent samme kveld oppdaget vi at Sommerløpet 2024 skulle gå av stabelen lørdag. Og siden vi hadde litt tid til overs før vi skulle ut på Odderøya så meldte jeg meg på Phonero 5 km med start kl 12:00.

 

 

Tidlig lørdag morgen etter en solid frokost på Egon måtte jeg straks butikkene åpnet kl 10:00 kjøpe både trøye og shorts før løpet. Skoene som ikke var noen typiske løpesko fikk duge, men det var jo tross alt bare 5 km. Det var nokså mye vind og veldig surt, men tiden frem til start gikk fort. Vi ble enige om hvor vi skulle møtes etter løpet før jeg satte av sted for oppvarming. Jeg løp noen gater frem og tilbake og var etter hvert klar for start. Av alle steder og akkurat som jeg tenkte at det var mulig så dukket Trond Inge opp. Vi hadde en hyggelig prat før vi ønsket hverandre lykke til. Deretter beveget han seg fremover i startfeltet mens jeg ble stående et stykke bak. Var nok ikke noe sjakktrekk det, men men det fikk stå sin prøve.

 

 

Klar ferdig gå var det noen som sa og så var løpet i gang. Det var nokså trangt ut fra start og det gikk smått første km, men ettersom jeg passerte fartsholder på 30 min gikk det bedre. Jeg hadde en bra stigning i løpet og var svært fornøyd med 28:00 blank i mål. Godt fornøyd med gjennomført gikk jeg for å møte Heidi som avtalt. Det skal nevnes at stemningen før, under og etter løpet var bra – bare å nyte. Se bilder ….

 

Sommerløpet 2024 ble en løpefest for store og små med over 3350 påmeldte løpeglade.

Sommerløpet 2024. Foto: Heidi S. Mathiesen

 

Arvid har fullført 5 km på 28:00. Foto: Heidi S. Mathiesen

 

 

Ca 5 km

28:00

Se løp på Strava HER:

 

Været ble en utfordring utover kvelden da det regnet fra alle kanter dvs., loddrett og vannrett med sterk vind, men på Odderøya måtte vi. Det var jo nettopp derfor vi var i Kristiansand. Godt påkledd ruslet vi ut på øya for å høre kjente og ukjente artister utover kvelden.

 

 

Etter som timene gikk ble vi både våte og kalde og til slutt måtte vi kaste inn håndkledet. Festival utendørs er ikke bare bare her i landet, men vi fikk med oss mye bra musikk. Etter å ha fått på tørre klær fortsatte vi kvelden i byen sammen med mange andre som hadde gjort det samme som oss.

 

 

Takk til Kristiansand for Sommerbris på Odderøya og Sommerløpet i sentrum. Hit kommer vi helt sikkert tilbake.

 

Vel hjemme i Oslo pakket vi om for en uke ferie. En uke på hytta ved Lyseren samt en tur til Karlstad hvor Heidis bursdag skulle feires, men det får bli en annen historie.

 

Gratulerer med dagen Heidi.

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1271

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top