Østmarka; Ulsruvann rundt (UVR)

28 april 2022. Ulsrudvann rundt (UVR) som har start og mål på grusveien mellom Haraløkka og Østmarksetra, ca. 100 m sør for Østmarkveien, er et hyggelig løp i nærmiljø til Bøler, Ulsrud og Oppsal. Løpet som er en karusell med 3 løp før sommeren og 3 etter arrangeres av Bøler IF Friidrett. Nytt av året er at det er innført en frivillig startkontingent på kr 100,- for hele sesongen. Se mer om UVR HER:

Det er vel egentlig blitt altfor lenge siden sist jeg var med (2014), men av forskjellige årsaker, har jeg prioritert annerledes med diverse karusell løp andre steder. Men nå som ny sesong starter opp, skulle jeg gjøre et slags «Come Back».

 

 

Jeg var ute i god tid og fikk en hyggelig prat med Arnfinn, Per Inge og andre kjente før start.

 

 

Fra start på UVR 1.Løp. (Foto; Per Inge Østmoen/Bøler IF Friidrett)

 

Tiden går fort og straks var det klart for start. Etter å ha slitt med diverse vondter den siste tiden stilte jeg meg opp bakerst i feltet med en klar målsetting om å løpe hele runden i ett.

Klar ferdig gå var det en som sa og så var løpet i gang. Jeg tok det rolig fra start og var blant de siste forbi Østmarksetra, men det spilte ingen rolle. Rundt kommer jeg uansett.

 

 

Det gikk greit opp steinrøysa og ned på den andre siden før vi krysset uttørret bekk på smal bjelke. Bare å holde tunga rett i munn. Deretter går det litt opp og ned før vi fortsetter på sti i furuskog. Kanskje det fineste partiet tenkte jeg mens jeg fulgte hakk i hel på to tre stykker like der foran.

 

Mot mål. (Foto: Per Inge Østmoen/Bøler IF Friidrett)

Mot slutten av løypa som er nokså lettløpt klarer jeg å passere to løpere før jeg svinger inn på grusveien og i mål. Dette var brutalt tenkte jeg, men veldig gøy å fullføre som planlagt. Og faktisk ble det ny pers (i ny løpe) og attpåtil klasseseier. Herlig.

Ca 2,8 km

God fornøyd takket jeg for meg før jeg løp hjem.

For resultater m.m., klikk HER:

 

Flere bilder følger:

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top