Østmarka; Stiløping sørøst for Nord-Elvåga …

9 mai 2022. Fra Haraløkka tok jeg grusvei til Rustadsaga og Kattisa før jeg tok rød løype over Kattismyra til Ødegårdsletta. Det gikk greit over myra og fortsatt tørr på bena satte jeg kursen mot Høyås og Ødegårdsmosen. Her tar jeg blå sti til stikryss hvor jeg svinger til venstre mot Langvannsbekken, men først, måtte jeg innom Langvann hvor det var nokså mye vann.

 

I nordenden av Langvann i Østmarka

 

Deretter tar jeg skogsvei videre forbi Pettersbråtan til El Paso. Det var litt rart å se hvor lite vann det var i sundet før brua, men det er bare å håpe at dette vil normalisere seg igjen. Uansett har tørken ført til fine turer i marka for stiløping. Så også denne gangen.

 

 

 

Fra N. Skytten velger jeg å ta sti opp Tjuvdalen langs Nilsåsen til stikryss ved Skråbakkåsen. Her tar jeg blå sti til høyre over Svarvestolsbrenna til sti- og løypekryss «Valstadløypa» like på nedsiden av Skråbakkhølet eller 17 mai-plassen som den også kalles. Jeg svinger igjen til høyre og straks etter passerer jeg Cuidroberget ved Purkemyrene før jeg er tilbake på N. Skytten. Se bilder …

 

 

 

 

 

 

 

Fra N. Skytten og El Paso (Skyttenbrua) tar jeg skogsvei til Ødegårdsmosen før jeg tar blå sti (Karl Xlls vei) til Ødegården. Herfra tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom.

En herlig runde på østsiden av Nord-Elvåga (ca. 3,5 km) som kan anbefales.

Ca 16,5 km

2:05

Se tur på Strava HER:

Flere bilder fra samme tur;

Kattismyra i Østmarka

Høyås i Østmarka

Langvann i Østmarka

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top