Løpetur før frokost og hjemmekontor…..

20 mai 2020. En løpetur før frokost og hjemmekontor skulle bli mitt 4. Løp i Run4life Løpskarusellen 2020. Egentlig skulle jeg bare teste nye sko – Nike Air Zoom Vomero 14, men underveis ble det til et nytt løp i Run4life med 10 km.

Fra Haraløkka tok jeg Olav Nygårds Vei til Generalen og deretter Østmarkveien til Oppsal. Jeg hadde ikke bestemt meg for hvilke vei videre, men forsatte langs Haakon Tveters Vei forbi Skøyenåsen til rundkjøring i Østensjøveien. Skoen kjentes så langt å være bra, men det var liksom noe som manglet. Kanskje var det bare meg selv da jeg synes at det gikk tungt.

Jeg krysser Østensjøveien og tar en sløyfe rundt Vadedammen før jeg fortsetter langs vannet på østsiden. Klokken viser fortsatt grytidlig, men det er overraskende mange som er tidlig ute – noen løper og andre går tur. Langs Østensjøvannet er det bare å nyte. Se bilder.

 

Grusvei langs Vadedammen nord for Østensjøvannet

 

Lufter TS-trøya før frokost…

 

Langs Østensjøvannet på østsiden

 

Fin utsikt mot Abildsø som ligger på vestsiden

 

Jeg passerer under Østensjøveien og følger grusvei videre forbi Klopptjern og Rustadfeltet til Rustad skole. Herfra forsetter jeg på asfaltert turvei opp mot Generalen og Skullerud skole.

 

Turvei under Generalen og så til venstre mot Skullerud skole.

 

“Den Onde Søstra” som den også kalles på Strava med eget segment

Fra Skullerud skole tar jeg grusvei opp til Stallerud og deretter Rustadsaga før jeg går opp Nøklevannsbakken. Vel over den siste kneika som også kalles <<Den Onde Søstra>> tar jeg til høyre inn Blindløypa før jeg avslutter med en runde på Haraløkka. Det var litt tøft med 10 km så tidlig, men en flott start på dagen.

Skoene besto testen, men kanskje var jeg ikke heeelt fornøyd med dempingen – eller er jeg bare blitt tyngre? Hemm, må nok prøve flere og lengre turer.

Ca 10 km

58:20

Se tur på Strava HER:

 

 

 

Benken på toppen av Nøklevannsbakken eller Dreper`n som den også kalles på Strava

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top