Indre Østfold; Fellestrening på Askim stadion …

2 august 2022. Siden vi var på ferie ved Lyseren og at det ikke var lange kjøreturen til Askim skulle jeg bli med på felles intervalltrening på Askim stadion. Denne gjengen, med Roar og Marius som primus motor, har felles intervalltrening på Askim stadion hver tirsdag kl 19:00 hele året. Og her er alle velkomne 🙂

Været var nokså ufyselig da jeg parkerte ved Askim stadion, men det skal man tåle. Straks etter å ha parkert ruslet jeg rundt stadion til motsatt side der flere av karene allerede var kommet før Roar ankom. Jeg hilste på de som var kommet og skravlet litt med Gunnar som jeg kjenner fra Team Sportsmanden og <<Lyseren rundt>> før vi satte i gang med oppvarming kl 19.00.

 

 

 

Felles intervalltrening med karene fra Indre Østfold (18 stk) på Askim stadion. Foto: Roar Tomter.

 

Intervallene skulle være 16 x 2 med 1 min. pause. Jeg for min del er ikke spesielt glad i intervaller og derfor bestemte jeg meg for å løpe en 5000 m (5 km) som et nytt løp til XTEP løpskarusell 2022. En karusell der du selv velger distanse (5 km, 10 km, 21,1 km og 42,2 km), hvor du vil og når du vil.

 

 

Straks etter noen runder for oppvarming var vi klare for å sette i gang. Jeg med mitt løp og de andre med sine intervaller. Det er fint å løpe på bane tenkte jeg og forsøkte å holde så jamn fart jeg bare kunne. Runde på runde i medvind og motvind suste de andre forbi, men jeg fikk en bra pes underveis og jammen ble det ny aldersrekord (60++) da jeg klokket inn på 26:31. Herlig tenkte jeg og fortsatte å løpe flere runder som nedløping mens de andre gjorde seg ferdig med sine intervaller.

 

 

Godt fornøyd med ny 5 km til karusellen og ny pers takket jeg karene for hjelpen jeg fikk underveis. Dette var både gøy og moro selv om været ikke var som best. At vi skulle bli 18 stk midt i ferien og på tross av været vitner om at Roar og Marius har gjort en god jobb. Dette var gøy og kanskje blir jeg med flere ganger om det passer seg sånn.

 

Ca 5 km

26:31

Se løp på Strava HER:

Oppvarming og nedløping HER og HER:

 

Foruten løping på Askim stadion ble det flere morgenturer litt rundt omkring.

 

 

 

Morgentur på Thomasstien og Hemnesveien | Kjør | Strava

 

 

 

 

Holli – Hjertum – Haugen – Kula | Kjør | Strava

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top