Haraløkka – Godlia – Manglerud – Ryen…..

13 november 2018. Fra Haraløkka tar jeg Olav Nygårds vei til Generalen som jeg følger et stykke før jeg fortsetter langs Østmarkveien, Haakon Tveters og Damfaret til Godlia. Underveis minnes jeg de gangene vi var på “bakeriet” etter skoletid eller alle de gangene vi var på Golia kino.

Golia kino i dag…….og

…og fra 1960-tallet (oslobilder.no)

Golia kino (også kalt Golia Velhus) er et kombinert forretnings- og forsamlingslokale på Godlia i Østensjø bydel i Oslo. Huset som er i funkisstil ble bygget i 1934-35 på oppdrag fra Golia Velforening. Kinoen som ligger i Damfaret 25 har i dag konsesjon for 235 publikumsplasser, men det er i dag kun filmklubbene som driver filmvisning på kinoen. Se mer om Golia kino & filmklubb HER:

Undergangen ved Godlia t-bane St. til Låveveien

Det har gått greit underveis og fra Godlia tar jeg Låveveien og Thygesons vei videre til Høyenhall og Bryn senter hvorfra jeg følger gangvei videre langs E6 til Manglerud og Ryen. Her i fra, tar jeg deler av en “favorittrute” jeg har da jeg følger Enebakkveien til Skullerud og Generalen videre til Rustadsaga. Her går jeg opp skolebakken før jeg avslutter med stigningsløp den siste biten hjem langs Bølerlia.

ca 13,1 km

1:19

#løpetur #trening #mosjon #noblad #running #training

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top