Sandvika; Sportsmandens Løpskarusell – Høstkarusell

5 oktober 2018. Som trim i arb.tiden skulle jeg ta mitt 10. løp i Sportsmandens løpskarusell og mitt første i <<høstkarusellen>>. Og lenge har jeg tenkt at noen runder rundt Engervannet måtte være perfekt. Jeg antok at korteste veien rundt var ca 3 km – og ganske riktig, så var det nettopp det.

Engervannet i Bærum kommune i Akershus tilhører Øverlandsvassdraget og ligger ved Sandvika mellom Løkkeåsen og Sandviksåsen. Se mer om Engervannet HER:

Fra SBC-bygget følger jeg Elias Smiths Vei forbi Sandvika St. til Engervannet hvor jeg etter ca 1 km (tilførsel) starter på første runde. Været er strålende og mulig blir det varmt med langbukse og jakke, men det får heller stå sin prøve.

Ettersom jeg er i gang med rundene merker jeg at det er nokså varmt den ene veien med sol og flau vind i ryggen mens det er bedre på motssatt side langs jernbanen med litt vid i mot, men i runde etter runde, nyter jeg høstens flotte farger. Jeg knotet nok litt med å stanse klokka og det rant på noen sekunder, men er fornøyd med 53:21 som er den raskeste 10 km i år.

Øverlandsbekken renner ut i Engervannet

Godt fornøyd med gjennomført løp til høstkarusellen, tar jeg en ekstra sløyfe på ca 4 km før jeg er tilbake ved SBC-bygget. Løpskarusellen er en fin anledning til å teste seg selv.

ca 14 km

1:18

#trening #løpetur #mosjon #sportsmandensløpskarusell #høstkarusell

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top