Sandvika – Vestmarkseter – Billingstad…..

23 august 2018. Trim i arb.tiden. Siden det er lenge siden jeg har vært på Vestmarkseter var det nettopp dit jeg skulle denne gangen.

 

Fra SBC-bygget fulgte jeg Sandvikselva et stykke før jeg fortsatte langs Slependveien. Deretter følger jeg Gamle Tanumvei og Tanumveien forbi Reverud og Tanum skole til veikryss. Det stiger jamt og det gjelder å holde det i gang, men vel over toppen, måtte jeg gå et stykke til jeg fikk pusten igjen. Puh!

 

Sopelimekroken og Ringi gård (gml: foto)

 

Jeg følger gangvei langs Vestmarkveien til veikryss der jeg svinger til høyre inn Sopelimekroken. En fin og morsom vei i flotte omgivelser der den går over Tanumplatået forbi Ringi gård. Jeg nyter landskapet mens jeg følger grusvei til Vestmarkveien. Denne følger jeg videre opp forbi Kattås til Vestmarkseter. Det er nokså bratt enkelte steder og jeg går- og løper om hverandre, men opp kommer jeg.

 

Fra Vestmarkseter er det mange muligheter sommer og vinter – Vestmarka

 

Om det har vært bratt opp hit så er det rene “bonusen” når man skal tilbake. Jeg følger Vestmarkveien nedover et stykke før jeg tar inn Gamle Gupuvei. En fin grus- og gårdsvei som går i en sløyfe før den ender i Vestmarkveien nedenfor Kattås. Jeg følger deretter langs veien frem til veikryss hvor jeg tar til høyre inn Billingstadveien som jeg følger nedover til Billingstad Stasjon. Her svinger jeg til venstre rett opp en skråning til Åsløkkveien og Lilleåsen før jeg fortsetter langs Sandviksveien tilbake til SBC-bygget i Sandvika. En variert tur.

 

Ca 16,5 km

 

1:40

 

#løpetur #trening #mosjon #vestmarka #runforfun

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top