Stomperudkarusellen – Løp 3

14 august 2018. For andre gang i år satte jeg kursen mot Lørenfallet i Sørum for å delta i Stomperudkarusellen. Denne gangen var det løp 3 som stod på programmet. Og som sist gang var jeg ute i god tid.

 

Løpet som i utgangspunktet er på 6 km – Lysløypa/Stomperudløypa (terreng/vei, grus og asfalt) var nå pga vindfall kuttet ned til 5,1 km. Dette innebar at vi fikk en “lang” bakke mindre enn i opprinnelig løype.

Jeg hilser på noen som allerede er på plass før jeg selv tar en runde for oppvarming. Med behagelig sensommertemperatur og fine forhold i løypa ville dette bli en fin tur, men jeg kjente tidlig, at skoene (slitt hull i helkappa) kunne by på problemer. Og ganske så riktig skulle det etter hvert bli gnagsår.

Tiden går raskt og vi stiller oss opp for start som er på samme sted som sist i Egnerveien. Her snakker jeg med noen karer som er godt kjent i løypa da Øivind opplyser at det er ett minutt til start.

Klar for start i Stomperudkarusellen 3. Løp

Startskuddet smalt og så var vi i gang. Jeg hadde stilt meg opp langt bak i feltet og fikk en rolig start. Vi fulgte Egnerveien et stykke før det bar rett inn i lysløypa.

I lysløypa (foto: fra oppvarming)

Her var underlaget bra og det gikk greit. Jeg fulgte greit med på halen av en rekke de første 2 km, men måtte slippe denne da jeg med gryende gnagsår måtte gå i den “eneste” bakken i løpet. Vel oppe fortsetter løypa på sti over et hogstfelt før den delvis snur helt om tilbake til lysløypa. Jeg klarer å øke farten noe, men gnagsår på helen er plagsomt. Skitt au – tenker jeg og vel tilbake på Egnerveien passerer jeg en før jeg spurter den siste biten i mål.

Alt i alt, er jeg brukbart fornøyd med gjennomført løp. Jeg rusler litt rundt på stadioen hvor stemningen er god, skravler litt med Øivind som er primus motor for Stomperudkarusellen om dagens løype osv. før jeg takker for meg.

ca 5,2 km

29:42

Resultater m.m., se Sportsmanden

#stomperudkarusellen #runforfun #race #running #mosjon #turogtrening #sørum

Flere bilder følger;

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

2 thoughts on “Stomperudkarusellen – Løp 3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top