Sportsmandens løpskarusell-sommerkarusell – halvmaraton i Asker og Bærum

14 juni 2018. Mitt 6.løp i Sportsmandens løpskarusell skulle bli den første i Sommerkarusellen og siden jeg har som mål å løpe minst en halvmaraton i måneden, var det nettopp det det skulle bli denne gangen. Ruta jeg skulle følge har jeg en gang løpt tidligere motsatt vei.

 

Fra SBC-bygget fulgte jeg Sandvikselva et stykke før jeg passerte Asker og Bærum Politistasjon tok innpå Sandviksveien. Til en forandring nær sagt så regnet det denne dagen, men litt vann tåler jeg og det er inte problem. Jeg følger Sandviksveien, Billingstadsletta og Fekjan til Holmen og deretter en gangvei langs Slemmestadveien til Leangbukta.

 

Leangbukta i Asker og Bærum

 

Jeg krysser Slemmestadveien og tar Langenga videre mot Asker sentrum. Det går greit den første biten, men ettersom det blir brattere, går jeg et stykke før jeg løper videre mot Askerhallen. Husker jeg var her på 70/80-tallet og så Furuset spille mot Frisk. Mange tøffe tak ble det, men Furuset var best.

 

Fra Askerhallen følger jeg Bleikerveien videre mot Asker sentrum. Sist gang kom jeg mottsatt vei og surret litt med veien da jeg kom ned Kirkeveien, men denne gangen gikk det greit, og straks etter Trekanten, bar det oppover mot Asker kirke og Jansløkka skole. Det har gått jamt oppover fra Asker sentrum til nå, men vel forbi Jansløkka skole, kommer liksom bonusen når det går tilsvarende nedover forbi Asker Museum og Hvalstad skole da jeg følger Hvalstadveien til Skurstadgata.

 

Torstadveien ved Torstad gård

 

Jeg hadde ikke helt bestemt meg for hvilke vei videre, men bråbesteme meg for å ta Torstadveien opp og forbi Torstad gård før det bikket nedover Torstadåsen til Billingstadsletta. Her svinger jeg til venstre og tar delvis samme vei tilbake til SBC-bygget som kom. En flott tur langs landeveien i naturskjønne omgivelser.

 

ca 21,9 km

 

2:12

 

#mosjon #løpetur #trening #budstikka #running #runforfun #sportsmandensløpskarusell #turogtrening

 

Flere bilder fra samme tur;

 

Leangbukta – Holmenfjorden

 

Gangbru ved Holmen

 

Asker sentrum – Trekanten

 

Torstadveien og Torstad gård

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1239

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top