Fornebuløpet 2018

Fornebuløpet 2018

Jeg reiste rett fra jobb i Sandvika og var derfor ute i god tid. Knotet litt med å finne rett parkeringsplass (var ikke merket), men fant denne etterhvert og satte så kursen mot Telenor Arena. Her henter jeg startnummer og straks etter møter jeg Hermann og Øyvind fra Bøler IF. Vi skravler en stund om løpet osv., før de drar ut for oppvarming da de begge skulle løpe 5 km. Jeg imidlertid skulle løpe 10 km og hadde fortsatt godt tid jfr. start kl 19.08.

Øyvind og Hermann fra Bøler IF Friidrett skulle begge prege 5 km i sine klasser

Ettersom jeg har god tid nytter jeg anledningen til å løpe en kort tur i varmen (oppvarming) før jeg tok bilder fra start og mål på 5 km.

Startfeltet på 5 km. Se Sportsmanden for resultater m.m.

God stemning og fin atmosfære i Fornebuløpet 2018

Tiden gikk fort og straks var det klart for start på 10 km. Og mens jeg gikk for å finne rett startpulje (10 km, 48-51 min – pulje 5) møtte jeg Ole Martin. Vi rakk å veksle noen ord før vi ønsket god tur og lykke til.

Kl 19.00 smalt startskuddet for pulje 1 og deretter hvert andre minutt. Om jeg hadde noen plan for løpet så var det først og frem å holde følge med puljen og finne en bra rytme. Pang sa det og så var løpet i gang.

Straks klart for start i Fornebuløpet 2018 pulje 5

Først sakte til vi rundet arenaen og så raskere ettersom feltet strakte seg ut. Jeg kom meg greit ut fra start og fant raskt en bra rytme. Hadde bra heng på en kar som løp jamt og han foran og meg like bak, forserte vi stadig fremover. Det var varmt svært varmt og derfor behagelig at det flere steder sto vannspreder som vi løp igjennom.

Etter drøyt 4 km dukker første drikkestasjon opp og her forsynte jeg meg med en våt svamp som jeg klemte over hodet. Herlig med litt avkjøling. Straks etter fortsetter løypa inn på kyststien ved Kokstadbukta og her var det flere skyggepartier, men det støver og det kjennes på pusten.

Passerer 5 km og alt vel så langt. Faktisk har det gått nokså greit og jeg forsøker å nyte både løypa og omgivelsene som er fine, men må innrømme at jeg ikke lenger klarer å holde følge med han jeg lå i rygg på da han øker farten. Fra før er jeg ikke vant med å løpe med gps-klokke osv., men siden jeg nå bruker denne, tar jeg meg selv i at det faktisk oppleves som et stressmoment da jeg venter på neste kilometerregistrering som ikke kommer ofte nok – puh.

Etter neste drikke- og vannstasjon på ca 6,8 km, skulle det bli både tøft og varmt. Jeg trodde jeg var i bedre form og at dette skulle gå greit, men de neste 2-3 km blir en kamp mot fristelsen av å gå. Slik holder jeg på en stund, men da jeg rundet Nansenparken med 1 km til mål, var det bare å fullføre som best man kunne. Det var både gøy og herlig å løpe inn porten på Telenor Arena og spurte i mål på kunstgresset.

Fullført Fornebuløpet 2018 – 10 km

Jeg var fornøyd med fullført løp, men det ble tøffere enn jeg trodd i varmen og kanskje var jeg ørlite skuffet over 53:11, men slik ble det denne gangen.

Ca 10 km

53:11

#race #running #runforfun #budstikka #fornebulopet #teamsportsmanden #turogtrening #mosjon

Flere bilder følger;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top