Østmarka; Haraløkka – Rundtjern – Slettfjellet – Pioneren…

22 mai 2018. Fra Haraløkka tar jeg ny turvei til Ulsrudvann og Østmarkveien før jeg fra baksiden av Østmarksetra ved Norsk Folkehjelp tar blå sti rett nordover mot Solbergvann. Været er strålende og underlaget bra – bare å nyte. Imidlertid skal man være litt påpasselig i dette området hvor det er et utall av stier og sykkelstier som går i alle retninger og dermed ikke alltid så enkelt å følge blå sti, men så lenge man vet hvor man er osv., går det greit. I et skiltet stikryss tar jeg til høyre mot Solbergvann og Rundtjern hvorfra jeg følger grusvei (lysløypa) forbi Sarabråten og Sleppa til Hestehullet.

 

Her i fra, tar jeg en av mine favorittløyper da jeg følger blå sti over Slettfjellet til Høyås. Det er nokså varmt, men ok i skogen.

blå sti over Slettfjellet

Ved Høyås bråbestemmer jeg meg for å ta en ekstra sløyfe da jeg følger skogsvei et stykke mot Ødegårdsmåsan før jeg tar blå sti videre til grusvei ved Ødegården. Deretter følger jeg veien videre til Trekanten og Katismyr før jeg går opp bakken og løper videre mot Fjellstad. Hadde ikke helt bestemt meg for hvilke vei videre, men da sykkelstien “Pioneren” dukket opp, bråsvingte jeg inn denne. Sykkelstien som er morsom å løpe når underlaget er så bra som nå, går like forbi Fjellstadputten før det ender ved grusveien. Her svinger jeg til venstre og setter så kursen mot Haraløkka via Rustadsaga.

ca 12,6 km

1:30

#østmarka #oslomarka #trening #runforfun #løpetur #turogtrening

flere bilder fra samme tur;

rotvelt over blå sti

Rundtjern – Østmarka

Slettfjellet – Østmarka

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top