Sandvika – Spiradammen rundt fra Sandvika…

3 mai 2018. Løp nr. 5 i Sportsmandens løpskarusell skulle bli enda en halvmaraton – Spiradammen rundt fra Sandvika.

Fra SBC-bygget svinger jeg bortom Sandvikselva og Storsenteret før jeg fra Thon Hotel Oslofjord følger Sandviksveien videre. Været er ufyselig med regn og blåst, men det preller av og det går greit. Fra rundkjøring følger jeg langs Billingstadsletta og Fekjan til Holmen. Tempo underveis er jamt og jeg er fornøyd med tingenes tilstand.

Fra Holmen langs Slemmestadveien og inn Leangbukta til Vettre

Faktisk er jeg litt ivrig, men holder igjen av erfaring. Først halvveis og så er det bare resten igjen tenker jeg mens jeg følger gangvei langs Slemmestadveien og deretter langs sjøen innover Leangbukta. Løper opp en lang seig bakke til Vettre hvorfra jeg svinger til venstre inn Konglungveien. Været til tross så nyter jeg turen langs Konglungveien utover Løkenesodden til Spiradammen.

Spiradammen var i sin tid en av Askers største isdammer. Skjæring og frakt av is beskjeftiget mange mennesker helt frem til 1940 da nye kjøle- og frysemetoder overtok.

Her tar jeg en runde rundt vannet og underveis, varsler klokka 11 km. Godt fornøyd med å ha passert halvveis setter jeg kursen tilbake til Vettre og Slemmestadveien. Det har regnet hele tiden og jeg er våt tvers igjennom, men likefult, synes jeg det har gått greit. Jeg følger deretter samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. Synes det gikk bedre denne gangen enn sist og spesielt er jeg fornøyd med de siste 3-4 km som ble en god avslutning. Synd jeg skulle bikke 2 timer med 33 sekunder, men dette får bli neste mål.

Se mer om Sportsmandens løpskarusell HER 

21,2 km

2:01

#sportsmandenskaruselløp #budstikka #sandvika #løpetur #mosjon #trening #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top