Haraløkka – Vestre Haugen – Gransdalen – Lindeberg…

Egentlig skulle jeg bare ut en liten tur for å teste formen etter noen dager med forkjølelse, men allerede etter 3-4 km, bestemte jeg meg for at dette skulle bli mitt 4 løp i Sportsmandens Løpskarusell. – og heller ikke mindre enn en halvmaraton.

Fra Haraløkka til Generalen og deretter langs Hellerudveien et stykke før jeg svinger inn Solbergveien. Straks etter tar jeg inn Vetlandsbrynet og Vetlandsveien. Denne følger jeg forbi Trasop- og Godlia skole til Tvetenveien. Tempo er jamt og det går greit.

Gang-og sykkelvei langs Tvetenveien

Jeg følger gang- og sykkelvei langs Tvetenveien over E6 til Strømsveien hvor jeg svinger til høyre. Det er nokså flatt og det er bare å nyte. Artig å se Linerla som tripper langs gangveien – da er det vår tenker jeg og straks etter passerer jeg IKEA Furuset.

på gangvei langs Strømsveien mot Ikea Furuset

Tidligere har jeg tatt gangvei til 4H-gården og Lindeberg, men denne gangen fortsatte jeg rett frem langs Professor Birkelands vei til Grorudveien. Her svinger til høyre inn Maria Dehlis vei mot Vestre Haugen et stykke før jeg fortsetter langs Gransdalen til Furuset T. Så langt alt vel, men det begynner å røyne på. Jeg finner en gangvei til Furuset skole hvor jeg krysser E6 for andre gang.

Fra før er jeg ikke særlig vant med gps klokke som varsler hver kilometer, men tar meg i at jeg begynner å like dette selv om jeg synes det går lengre og lengre mellom hvert varsel. Jeg fortsetter imidlertid videre langs Jerikostien til Lindeberg og deretter langs Pilestien. Jeg drikker oftere og oftere og mens jeg går i bakkene, knipser jeg bilder i fart.

Jerikostien forbi Jerikobakken til Lindeberg senter

Jeg krysser Lindebergåsen før jeg følger turvei til Dr.Dedichens vei. Denne følger jeg nedover et stykke før jeg fortsetter på gangvei forbi Haugerud kirke til Hellerud. Underveis og ettersom det går tyngre, har jeg drukket opp det jeg hadde av vann og før jeg fortsetter fra Hellerud, går jeg innom Kiwi for å etterfylle vannflaske.

Fra Hellerud tar jeg Hellerudveien videre til Trasop skole og deretter en sti til Vetlandsveien. Underlaget var bra og det var fint å løpe på sti. Nå gleder meg til nye turer i Østmarka med stiløing tenkte jeg mens jeg fulgte Vetlandsveien til Oppsal senter.

Ulsrudvann – Østmarka

Her i fra tar jeg Østmarkveien til Ulsrudvann og Haraløkka hvor jeg tar en ekstra runde før passering 21,2 km. Mitt 4 løp i Vårkarusellen er herved fullført. Første halvdel (10-11 km) gikk greit mens andre halvdel ble langt. Puh.

Ca 21,2 km

2:16  

#løpeglede #løpetur #runforfun #mosjon #trening #sportsmandensløpskarusell #turogtrening

Flere bilder fra samme tur;

Jerikostien – Lindeberg

Turvei mellom Lindebergåsen og Dr.Dedichens vei

Ved Ulsrudvann i Østmarka

Her ved benken er start-og mål på UVR som Bøler IF Friidrett arrangerer 6 torsdager ila sommer/høst. Løpet som er ca 3 km terrengløp er gratis. 

                                       

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top