Haraløkka – Ryen – Ekeberg – Nordstrand……

9 april 2018. Fra Haraløkka fulgte jeg deler av <<Favorittrunden>> til Ryen før jeg tok av fra denne og fortsatte oppover langs Vårveien. Det var litt småsurt, men så lenge man ikke fryser, er alt ok.

Ved Ekeberg skole svinger jeg inn på en grusvei som jeg følger videre. Det smelter på Ekebergsletta og det er mye vann enkelte steder, men gangveien er ok. Og mens jeg løper over sletta, ser jeg for meg den gang da Luftskipet Norge lå fortøyd til ankermasta nettopp her på Ekeberg i 1926.

<<Norge>> var et mellomstort, halvstivt luftskip bygget i Italia av Umberto Nobile. Roald Amundsen og Umberto Nobile benyttet luftskipet til å fly over Nordpolen i 1926.(oslobilder.no)

Snøsmelting på Ekebergsletta, men gangveien er ok

Vel over sletta og uten å bli våt på bena følger jeg langs Ekebergveien videre til Nordstrand og Sæter. Underveis nyter jeg børstet asfalt som det er behagelig å løpe på. Herlig!

Sæter/Nordstrandkrysset – 1962 (oslobilder.no)

Fra Sæter tar jeg Nordstrandveien videre til Leirskallen og Skulleruddumpa hvorfra jeg går opp Skullerudbakken. Deretter tar jeg Johan Scharffenbergs vei til Skullerudveien, Generalen og Rustadsaga til Stallerud. Her svinger jeg til høyre mot Rustadsaga ved Nøklevann før jeg  går jeg opp Nøklevannsbakken. Deretter løper jeg over Skredderløkka til Nøklevannsvingen før jeg avslutter med stigningsløp den siste biten hjem langs Bølerlia.

Ca 16,6 km

1:44

#trening #mosjon #løpetur #runforfun #ekeberg #ekebergsletta

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top