Haraløkka – Oppsal – Tveita – Alna….

26 mars 2018. Nå som skiene er satt bort og joggesko funnet frem, var det flott med en tur langs landeveien på mer eller mindre bar asfalt – herlig!

Fra Haraløkka tok jeg gangvei til Olav Nygårds vei og “Generalen” et stykke før jeg tok Østmarkveien til Oppsal senter. Det var stort sett bar asfalt med litt småstein og grus, men heller det enn is.

Vetlandsveien ved Oppsal – 1957 (oslobilder.no)

Jeg tar til høyre inn Vetlandsveien som jeg følger over Fuglemyra og frem til Stordamveien. Underveis passerer jeg flere skoler bl.a. Godlia skole der jeg gikk på barneskole fra 1968. Mange minner dukker opp – både gode og minder gode, men Godlia var en flott skole.

Godlia skole beliggende på Godlia i bydel Østensjø i Oslo åpnet i 1967. (oslobilder.no)

Skøyenbrynet, Stordamveien og Tveten gård – 1962. (oslobilder.no)

Fra Stordamveien tar jeg gangvei ned til Tveita senter. Også her minnes jeg de gangene vi syklet om kapp ned bakken til Tveita Ungdomsskole hvor jeg gikk i 3 år. Jeg følger Nåkkves vei og Ytre Ringvei fra Tveita over E6 til rundkjøring på Alna. Her svinger jeg til høyre og følger gangvei langs Strømsveien til Ikea Furuset. Deretter tar jeg gang-og turvei forbi Furuset tennissenter som ligger på gamle Furuset stadion der jeg spilte mange kamper for Furuset på 70 og 80-tallet. Det var en fin tid tenkte jeg mens jeg gikk opp Tevlingveien til Lindebergåsen og Tvetenveien.

Tevlingveien forbi Thon hotel til Lindebergåsen

Jeg følger langs Tvetenveien på nybørstet gang-og sykkelvei og her er det bare å nyte underlaget. Fra Hellerud tar jeg Hellerudveien et stykke før jeg svinger inn Stordamveien. Deretter krysser jeg Ytre Ringvei og fortsetter så langs Vetlandsveien som jeg kom. I neste veikryss tar jeg Solbergveien til Hellerudveien og langs denne til Olav Nygårds vei. Her løper jeg opp bakken og passerer “Snappern” før jeg avslutter med stigningsløp den siste biten hjem. En fin tur litt utenom vante veier.

Ca 15,4 km

1:32

#runforfun #trening #mosjon #løpetur

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top