Østmarka; på ski fra Haraløkka – Branntårnet – Gullsmeden….

5 februar 2018. Skitur fra Haraløkka til Branntårnet tur retur med en avstikker fra Hestehullet til Gullsmeden. 

Fra Haraløkka med flere lag V40 under skia staket jeg til Bråten og deretter over vannet til løypekryss ved Katismyra. Her svinger jeg til venstre og følger lysløypa videre til veikryss ved Mariholtet. Setter på hodelykta og så begynner oppstigningen til Branntårnet. Det går greit og skiene har ok feste og jeg klarer nesten å holde sporet hele veien opp.

Branntårnet på Haukåsen – Østmarka

Det går raskt ned Haukåsveien til veikryss. Her i fra, tar jeg delvis samme vei tilbake som jeg kom, men ved Hestehullet, bestemmer jeg meg for å ta en gammel løype (Ø21) til Gullsmeden.

Løype Ø21 eller 166 fra Sleppa til Gullsmeden – Østmarka. (foto: Skiforeningen)

Løypa som er en naturløype går rett sørover, men først opp to kneiker, deretter er det bare å stake hele veien frem til Gullsmeden. En flott løype som anbefales og særlig når forholdene er så bra som nå.

Fra Gullsmeden tar jeg løype 687 til Høyås og Ødegården før jeg fra Katismyra tar til høyre ned til Katisa og Nøklevann. Her staker jeg over vannet til Bråten og Haraløkka.

Ca 16,6 km

#skitur #crosscountry #mosjon #østmarka #oslomarka #friluftsliv                                                           

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top