Favorittrunden fra Haraløkka….

 

11 desember 2017. Siden det er en stund siden jeg løp «favorittrunden» var det denne runden jeg skulle ta i dag. Med lue, buff og vanter satte jeg avsted fra Haraløkka langs Bølerlia til Nøklevann skole og ned skolebakken til Rustadsaga. Deretter starter liksom runden da denne går langs Generealen, Skullerudveien og Enebakkveien over Abildsø til veikryss Enebakkveien-Plogveien.

Abildsø gård og østensjøvannet – 1962 (oslobilder.no)

Her i fra, kan man velge om man vil fortsette mot Ryen eller ta Plogveien om Manglerud. Uansett kommer man tilbake til utgangspunktet her i veikrysset. Jeg velger denne gangen å ta til høyre inn Plogveien.

Underlaget er ok og det går greit. Jeg passerer Manglerud skole og deretter Manglerud senter før jeg fra Svartdalsveien tar en gangvei til Ryen. Straks etter Ryen er jeg tilbake i nevnte veikryss og tar så samme vei tilbake som jeg kom. I skolebakken hilste jeg på Stein og Trond Inge m.fl. fra turrenngruppa til Rustad IL.

Ca 13,5 km

1:21

#løpetur #mosjon #trening #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top