Sandvika – Nesøya rundt – Fekjan – Billinstadsletta….

9 november 2017. Trim i arb.tiden. Været hadde hele formiddagen vært et typisk november vær, men akkurat som jeg skulle ut, letnet det litt og sola dukket opp. Herlig tenkte jeg som hadde planer om en rundtur på Nesøya.

 

Fra SBC-bygget til Thon Hotel og videre langs Sandvikaveien til Rundkjøring ved Slependveien. Her tar jeg til venstre under E18 og deretter kyststien videre langs Grønsund til Nesøybrua. Det gikk litt trått og bena føltes tunge, men allikevel var det herlig å løpe langs sjøen. Litt vind i mot, men ikke sur og kald.

 

Kyststien fra Gyssestad langs Grønsund til Nesøybrua (gml:foto)

 

Jeg krysser over brua og følger Broveien ca 1 km til veikryss ved Kiwi. Her starter liksom runden som er på 4,5 km. Denne gangen tar jeg til venstre inn Otto Blehrs vei før jeg følger Østre vei, Vendla, Søndre vei og Vestre vei tilbake til Kiwi. Underveis nyter jeg turen med god utsikt mot Oslofjorden.

 

 

Om bena var tunge i starten kjentes de bedre nå og straks etter å ha passert Nesøybrua, bestemmer jeg meg for å ta en ekstra sløyfe. Jeg svinger til venstre og følger Nesbruveien forbi Ikea, over E18 og frem til Fekjan. Her svinger jeg til høyre og følger Billingstadsletta til rundkjøring ved Slependveien. Med sola i mot blir det nokså varmt, men det går greit og straks etter rundkjøringen, løper jeg opp “favorittbakken” langs Sandviksveien til Thon Hotel og deretter tilbake til SBC-bygget som jeg kom. Underveis noterer jeg at jeg har krysset E18 hele syv ganger, 6 ganger under og en gang over.

 

Ca 15,4

 

1:30

 

#mosjon #trening #løpetur #treningerbestute #budstikka #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top