Kolsås-Dælivann Landskapsverneområde – Øverlandselva…

2 nov. 2017. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget til Sandvikaselva og BI-parken før jeg følger Brynsveien, Lindelia og Dæliveien opp til Fleskum gård. Det har så langt gått jamt oppover, men så bikker det nedover til “Kolsås-Dælivann Landskapsverneområde”. Her er omgivelsene fine og jeg nyter turen videre.

Langs Dæliveien forbi Dælivann mot Skotta

Dæliveien mot Gamle Ringeriksvei 

Jeg følger Dæliveien forbi Skotta og frem til Gamle Ringeriksvei hvor jeg svinger til høyre. Det går greit videre og tanken var å følge Kirkeveien fra Haslum, men på vei nedover straks etter Gådhaab, fikk jeg øye på et turskilt 6 km til Sandvika langs Øverlandselva, og dermed svingte jeg inn denne veien. Første biten 400-500 m var på asfalt, men deretter, ble det en herlig tursti som følger langs elva forbi Haslum og videre til Engervannet.

Øverlandselva er ei elv i Bærum kommune i Akershus. Elva som er 16,8 km lang, starter i Østernvann ved Fossum, og renner ut i Engervannet ved Sandvika.

Etter å ha fulgt elva et stykke nedover, forlater jeg denne og fortsetter så videre langs Presveien og Engervannsveien. Den siste biten tilbake til SBC-bygget avslutter jeg med stigningsløp.  

Engervannet sett mot nord (gml: foto)

Ca 12,3 km

1:18

#trening #løpetur #mosjon #bærum #budstikka #turogtrening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top