Sandvika – Nybrua – Bryn kirke – Vøyenenga…

12 oktober 2017. Trim i arb.tiden. Siden dette skulle være siste tur før Göteborg halvmarathon hadde jeg tenkt ut en løype som var tilnærmet lik den i Göteborg og da gjerne så flat som mulig.

 

Fra SBC-bygget i Sandvika er det flere muligheter som tur-retur Holmen, tur-retur Lysaker eller tur-retur Nybrua langs Sandvikselva. Og siden det er lenge siden jeg tok veien opp til Nybrua var det nettopp den turen jeg valgte.

 

I behagelig høstvær med fin temperatur og passende fart, nyter jeg turen langs elva forbi Kirkerud og videre oppover til Nybrua. Egentlig skulle jeg snu her for retur samme vei, men det blir litt kjedelig og jeg krysser derfor brua.

 

Økriveien mot Rykkinnveien

 

Her i fra følger jeg Økriveien oppover, men går i de bratteste bakkene til jeg krysser Rykkinnveien. Deretter fortsetter jeg i rolig tempo til Bryn kirke før jeg tar Gamle Lommedalsvei nedover til Vøyenenga. Her svinger jeg til venstre og tar så samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom.

 

Mye vann i Sandvikselva

 

Ca 12,7 km

 

1:20

#løpetur #trening #runforfun #mosjon #Budstikka

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top