Sandvika – Skustadgata – Hvalstadjordet….

5 oktober 2017. Trim i arb.tiden. Etter en anbefaling av Roar hadde jeg kjøpt nye joggesko «Nike Zoom Vomero 12» som jeg nå skulle teste. Fra SBC-bygget i Sandvika fulgte jeg Jongsåsveien til Thon Hotell før jeg fortsatte langs Sandviksveien til Slependveien og deretter langs Billingstadsletta. Og i strålende høstvær nyter jeg turen videre og ikke minst kjentes skoene ok.

I neste rundkjøring tar jeg til høyre inn Billingstadveien og her går jeg i de bratteste partiene, men løper det meste av veien opp og straks etter Billingstad skole, svinger jeg til venstre. I fine og landlige omgivelser følger jeg Skustadveien videre over Neselva, forbi Torstad gård og Hvalstadjordet til Kirkeveien.

Hvalstadjordet – Kirkeveien

Jeg har flere ganger tidligere vært i dette området og hver gang, blir jeg like fasinert av hvor flott det er. Engene er fortsatt grønne og det er bare å nyte.

Jeg følger Kirkeveien til Torstaddammen og deretter en gangvei som fører ned til Holmen før jeg setter kursen mot Sandvika langs Fekjan. Egentlig er dette et kjedelig parti og for variasjonens skyld, tar jeg derfor Nesbroveien videre.

Langs Nesbroveien mot Ikea Slependen

Jeg passerer Ikea Slependen før jeg bråbestemmer meg for å ta til høyre mot Nesøybroa. Og her i fra, tar jeg kyststien videre langs Grønsund til rundkjøring ved E18.

Kyststien langs Grønsund

Jeg svinger til høyre og løper drag opp Sandviksveien (favorittbakke) og videre forbi Thon Hotel og Storsenteret før jeg avslutter med en sving nedom Sandvikselva. En flott tur i varierende omgivelser.

og hvordan var så skoene? – Jo de stod til forventningene. Mange takk til Roar!!

Ca 13,3 km

1:22

#løpetur #trening #mosjon #nike #treningerbestute

Flere bilder fra samme tur;

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top