Sandvika – Bygdøy rundt – Sandvika

15 juni 2017. Fra SBC-bygget i Sandvika fulgte jeg Sandviksveien forbi Lakseberget, Solvika og Høvik kirke før jeg fra Høvik fulgte “TourDeFinance” vestfra. Planen var å følge denne til Bygdøy. Her skulle jeg ta en runde før jeg tok samme vei tilbake til Sandvika som jeg kom.


Sandvikselva – Sandvika  (gml:Foto)

Det gikk greit til Lysaker, men det var varmt, og varmere skulle det bli. Fra Lysaker bestemte jeg meg for å ta Kyststien langs sjøen for om mulig at det ville bli litt svalere. Jeg passerer Sollerudstranda, Vækerødstranda og Vækerødparken og faktisk var det litt svalere. Jeg nyter turen videre og her forteller bilder mer enn ord..


Kyststien fra Lysaker via Sollerudstranda og Vækerødstranda til Bestumkilen og Sjølyst

Jeg passerer Sjølyst og straks etter kommer jeg til Bygdøy. Her svinger jeg til høyre inn Bygdøyveien og følger denne et stykke før jeg tar en grusvei ut til høyre. Jeg følger skilt mot Paradisbukta og Hukodden. Landskap og terreng er flott og det er bare å nyte…


Paradisbukta – Bygdøy


Hukodden – Bygdøy


Huk, Hukodden – Bygdøy

Fra Huk tar jeg Strømsbergveien, Frederiksborgveien, Langviksveien forbi inngangen til “The Norwegian Museum of Cultural History” til Bygdøyveien og Sjølyst.

Så langt alt vel, men det begynte å røyne på. Jeg hadde vært nøye med drikke underveis, men registrerer at jeg drikker oftere og oftere. Jeg tar delvis samme vei tilbake til Lysaker som jeg kom med unntak av at jeg droppet kyststien. Jeg krysser Lysakerelva og går opp brua til Lysaker.


Lysakerelva – Oslofjorden

Fra Lysaker følger jeg Professor Kohts vei, Gamle Drammensvei forbi Lysaker skole og deretter Stabekk før jeg følger Markalleen til Høvik. Underveis må flere ganger gå, men klarer delvis å løpe til Høvik. Drikkeflaska nærmet seg tom og denne skulle jeg etterfylle på en selvbetjent bensinstasjon. Jeg fant en vannkran, men ingen nøkkel, og uten vann forsvant energien. Det ble tøft å fortsette, men jeg valgte allikevel å ta Gamle Drammensvei videre fremfor en enklere variant som å følge Sandviksveien. Jeg passerte Blommenholm skole og deretter Engervannet før jeg var tilbake på SBC-bygget i Sandvika. 

Det var både varmt og langt, men herlig tur allikevel.

Ca 28,8 km

3:09

#løpetur #trening #mosjon #Bygdøy #turogtrening

 

 

 

 

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top