Sandvika – Bærums Verk – Vøyenenga….

8 juni 2017. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget tok jeg grusvei gjennom BI-parken før jeg fra rundkjøring satte kursen mot Evjebakken. Og her går jeg opp bakken som er nokså bratt. Vel oppe, svinger jeg til venstre og følger Brynsveien videre. Jeg krysser Bærumsveien, passerer Kolsås og straks etter å ha krysset Lomma, tar jeg turvei langs denne. Været var foreløpig ok, men regnet var nok ikke langt unna.


Turvei langs elven Lomma

Det er frodig her langs elva og flere steder henger busker og trær utover turvei slik at det blir en slags “korridor”. Jeg nyter turen videre langs Lomma og frem til Lommedalsveien. Denne følger jeg videre til Bærums Verk.

Jeg tar Verksgata et stykke før jeg krysser Lomma. Det er fint her på Bærums Verk og jeg tar noen bilder


Verksgata – Bærums Verk
 


Lomma er en elv i Bærum Kommune i Akershus fylke. Den begynner på Krokskogen i Hole der Lille Lomma møter Store Lomma og renner videre sammen gjennom hele Lommedalen og videre ut i Sandvikselva ved Vøyenenga i Bærum.

Fra Bærums Verk tar jeg Lommedalsveien tilbake et stykke før jeg svinger til høyre inn Gml.Lommedalsvei. Jeg hadde ikke bestemt meg for hvilke vei videre, men ankelen kjentes ok, og jeg fortsatte så videre forbi Bryn kirke langs Økriveien over Rykkinn til Nybrua og Ringeriksveien.

Her i fra, følger jeg Isielva mot Vøyenenga og Sandvikselva til Sandvika. Det regnet så det sprutet, men uansett en fin tur.

Ca 17,2 km

1:44


Sandvikselva er en elv i Bærum kommune i Akershus fylke. Elva dannes ved sammenløpet av Lomma og Isielva på Vøyenenga, begge med kilder på Krokskogen. Til sammen danner disse elvene – Sandviksvassdraget. 

Øverlandselva som har sitt utspring fra Østernvann ved Fossum, ender i Sandvikselva via Engervannet.

#løpetur #sandviksvassdraget #mosjon #trening #budstikka #turogtrening #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top