Sandvika – Holmen – Skustad – Åstad…

24 mai 2017. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget i Sandvika fulgte jeg en gangvei rundt Sandvika Storsenter til Sandviksveien. Denne følger jeg forbi Bjørnsvika til rundkjøring og deretter langs Billingstadsletta og Fekjan til Holmen. Det er varmt, men med et ørlite trekk i mot, kjennes det ok.

Fra Holmen finner jeg rett gangvei langs Slemmestadveien som jeg følger et stykke før jeg fra rundkjøring fortsetter langs Kirkeveien, Smedsvingen og Kirkeveien til Skustadgata. Fra Holmen har det gått jamt oppover og enkelte steder har jeg gått, men så kommer belønningen da jeg svinger inn Skustadgata.


Gangvei langs Kirkeveien – Skustadgata til høyre

For ikke bare går det litt nedover, men landskapet og de flotte omgivelsene er så herlige at jeg bare nyter turen videre. Jeg passerer Torstad og Berger gård før jeg krysser Neselva på Skustad bro.


Skustad bro – Neselva

Og som om det ikke er flott her ved Skustad, fortsetter jeg videre på «kjærlighetstien» i ca 1 km til Åstadlia. En vei som er omgitt av høye trær hvor solstrålene så vidt slipper inn mellom trekronene.


Det var skolebestyrer Prebensen på Åstad som i 1890-årene fikk anlagt en vei i en sløyfe ned til Skustad bro, i dag bedre kjent som Kjærlighetsstien.

Jeg krysser jernbanen før jeg tar til høyre inn Åstadveien som jeg følger frem til Billingstadveien. Først tenkte jeg å ta denne opp til Vestmarkveien, men på grunn av varmen, tok jeg denne nedover til Billingstadsletta. Og her i fra, tar jeg delvis samme vei tilbake til SBC-bygget som jeg kom. Det var varmt, veldig varmt, men allikevel en herlig tur i flotte omgivelser.

Ca 13,2 km

1:18

#løpetur #trening #mosjon #budstikka #turogtrening #runforfun


Neselva – Skustad bro
 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top