Follotrimmen 1.løp – Ski Idrettsplass

25 april 2017. Follotrimmen 1.løp – Ski Idrettspark

Jeg var forholdsvis tidlig ute med å hente startnummer til årets karusell Follotrimmen – 2017. Jeg gledet meg til å ta fatt på ny sesong og ikke minst gledet jeg meg også til å treffe kjente. For det er nettopp det sosiale aspekter som er viktigst for meg, men selvsagt, ønsker jeg å prestere best mulig. Og kanskje klarer jeg å være på øvre halvdel i min klasse.


Ski Idrettsplass – Follotrimmen 2017


Oppvarming er viktig

Mens jeg gjør meg klar for oppvarming treffer jeg Svein. Vi prater litt om Follotrimmen, forventninger osv., før vi tar en runde. Det blåser friskt fra nord og vinden er kald, men den er avtagende og er ikke noe problem.

Tiden gikk fort og det nærmet seg start, men før det fikk jeg tatt noen bilder av flere kjente.


Både Arvid og vi andre er klar for start av Follotrimmen – 2017

Ett minutt til start sa Arvid og jeg fant min plass i feltet. Klar ferdig gå – og så var Follotrimmen i gang. Først løper vi en runde inne på stadion og deretter bærer det ut porten. Langs Idrettsveien strekker feltet seg raskt ut og jeg finner min plass i de bakre rekker. Jeg henger bra med og er fornøyd med tingenes tilstand selv om det går litt tyngre enn forventet.

SAMSUNG CSC
På vei mot Drømtorpjordet. Foto: Frode Monsen/Sportsmanden.no

Fra Kjeppestadveien svinger løypa inn på grusvei og her dukket Frode opp. Jeg vinket i det jeg passerte og økte farten innover mot Drømtorpjordet. Synes det gikk greit oppover mot Idrettsveien og langs denne forbi stadion til Ski VGS. Her tar løypa av inn i skogen og på fint underlag gikk det å øke farten. Straks etter kommer vi ut på gangvei og med snaue 300 m til mål, er det bare å spurte det man orker.

Godt fornøyd med gjennomført løp, rusler jeg rundt, tar noen bilder og oppsummerer løpet med Svein. Stemningen er god og det er fint å være i gang. Og jammen er jeg på øvre halvdel. Jeg takket for meg og sammen med Ronny ruslet jeg til parkeringsplassen.


God stemning etter løpet

Ca 5 km

26:03

For resultater m.m., se Sportsmanden HER:

#follotrimmen2017 #runforfun #mosjon #trening #turogtrening

Flere bilder følger:


Well done!


Monika og Dag før start – Team Sportsmanden


Steinar og Lasse før start – Team Sportsmanden

Flere bilder fra målpassering følger;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top