Sandvika – Høvik – Høvikstranda…..

31 mars 2017. Trim i arb.tiden. Fra SBC-bygget fulgte jeg Elias Smiths vei over Sandvikselva før jeg fortsatte langs Engervannet. Jeg hadde ikke planlagt hvor jeg skulle, men fra enden av vannet, fortsatte jeg inn Bekkeveien mot Øverlandselva. Her følger jeg en turvei langs elva et stykke før jeg tar fortsetter langs landevei.

Jeg trodde jeg fulgte Høvikveien og tenkte at det var ok, men etter hvert skjønte jeg at det ikke var Høvikveien. Ja ja tenkte jeg, mens jeg løp diverse veier rundt omkring. Uansett var det jo fint å være ute – bare så synd at det regnet. Det regnet mer og mer og det ble nokså kalt da jeg hadde hverken lue eller vanter, men jeg fryser ikke.

Etter å ha fulgt diverse veier, krysser jeg E18 ved Høvik, og i det jeg passerer kirken, tenker jeg på at det var her min mor ble døpt en gang i 1938/1939.


Høvik kirke er en korskirke fra 1898 i Bærum kommune, Akershus fylke. Bygget er i tegl og har 500 plasser. (gml: foto)

Jeg følger Sandviksveien et stykke før jeg svinger til venstre inn Glassverkveien, og langs denne til Høvik stadion. Her i fra tar jeg Kyststien fra Veritas langs Høvikstranda og Veritasparken, rundt Henie Onstad kunstsenter, forbi Solvik og Laksebereget før jeg tar Gamle Drammensvei til Sandvika sentrum.


Gamle rådhuset i Sandvika (gml: foto)

Her krysser jeg Sandvikselva ved det gamle rådhuset før jeg kommer til Løplabbet. Det er her målgang er for Påskeharemaraton som går fra Løplabbet i Ski til Løplabbet i Sandvika. Om jeg gleder meg, vet jeg ikke, men jeg håper at det blir en fin sosial tur sammen med andre løpsglade mosjonister.

Den siste biten tilbake til SBC-bygget i Sandvika avslutter jeg med stigningsløp. En kald, men fin tur litt rundt omkring Sandvika og Høvik.

Ca 12,7 km

1:20

#kyststien #mosjon #løpetur #runforfun #turogtrening 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

One thought on “Sandvika – Høvik – Høvikstranda…..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top