Sandvika – Haslum – Bærums Verk – Rykkinn…

23 mars 2017. Siden jeg er påmeldt årets “Påskeharemaraton” fra Ski til Sandvika, tenkte jeg at det kunne være lurt å ta en legere tur i rolig tempo. Og fra SBC-bygget i Sandvika satte jeg kursen mot Engervannet. Jeg følger langs vannet og fortsetter videre langs Prestveien og Kirkeveien opp til Haslum kirke. Det går greit, men svært varmt med sola i ryggen.


Engervannet (gml: foto)
 

Fra Haslum følger jeg Gamle Ringeriksvei forbi Godthaab, Steistjernet til Kolsås skisenter. Ettersom det til nå har vært mye stigninger, skulle det bli bra med litt nedover. Jeg krysser Gamle Ringeriksvei i en undergang og fortsetter så videre langs Nedre Bergli og Helsteveien til Bærums Verk.


Bærums Verk (gml: foto)

Jeg følger Lommedalsveien et stykke før jeg svinger til høyre inn Gommerudveien. Også her går det jamt oppover, men det går greit. Jeg krysser Pål Bergs vei og tar deretter en turvei tvers igjennom bebyggelsen på Rykkinn til Rykkinnveien. Denne følger jeg ned til Økriveien og videre langs denne til Nybrua.


Økriveien – Rykkinn

Her i fra følger jeg Ringeriksveien langs Isielva mot Vøyenenga og Sandvika.


Kirkerudbakken ved Vøyenenga i Bærum

Og ettersom jeg nærmet meg SBC-bygget og hodet trodde vi var ferdige, tvinger jeg denne til en ekstra runde rundt BI-parken. Det er herlig med «sakteløping» og spesielt fornøyd er jeg med å ha løpt runden uten stans.

Ca 20,7 km

2:12

#løpetur #trening #mosjon #budstikka #turogtrening #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top