Haraløkka – Oberst Rodes vei – Abildsøveien…

6 mars 2017. Siden Einar hadde vært på skitur i Østmarka tidligere samme dag, ble det en rolig tur litt rundt omkring på meg. Og fra Haraløkka fulgte jeg Bølerlia rundt Bølerskogen til Generalen. Her svinger jeg til venstre og straks etter passerer jeg Bøler kirke før jeg svinger til høyre i inn Eterveien. Det er behagelig å løpe nedover og jeg nyter hvert steg.

Fra Østensjøveien svinger jeg til venstre inn Langerudhaugen over Multehaug før jeg fortsetter langs Enebakkveien og en gangvei til Skulleruddumpa. Her i fra, følger jeg langs Nordstrandveien. Forholdene er bra og på bar asfalt, går det greit videre.

Fra lyskryss tar jeg til høyre inn Oberst Rodes vei. Denne følger jeg over Lambertseterveien til neste lyskryss ved Raschvei. Jeg passerte deretter Kalsrud før jeg fortsatte langs Raschvei til gangvei og over E 6 på fin gangbru.


Gangbru over E 6 fra Raschvei til Abildsøveien

Straks etter gangbrua svinger jeg til høyre inn Abildsøveien. Og siden jeg ikke har vært her før, nyter jeg turen videre frem til Lambertseterveien.


Abildsøveien i front krysser Abildsøfaret. Abildsø skole ved Enebakkveien med Abildsøkrysset bak til høyre – 1962. (oslobilder.no)

Fra Abildsøkrysset følger jeg Enebakkveien, Skullerudveien og Generalen til Rustadsaga. Går opp skolebakken og avslutter siste biten hjem langs Bølerlia med stigningsløp.

Ca 13,6 km

1:24

#løpetur #runforfun #mosjon #trening

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1240

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top