Sandvika – Nesøya – Kjørboparken…

5 januar 2017. Trim i arb.tiden. Selv om sola skinner fra en skyfri himmel, var det nokså kalt med minus 7-8 grader, men godt innpakket som jeg var, satte jeg kursen fra Sandvika langs Sandviksveien mot Nesøya.


Grønsundet – Nesøya (Gml: foto)

Fra rundkjøring i Sandviksveien og Slependveien, tar jeg turvei langs sjøen innover Grønsundet til Nesøyveien og deretter over brua. Straks etter brua tar jeg til venstre inn Sundveien og Øverbergveien til Broveien. En fin sløyfe på Nesøya jeg ikke har prøvd tidligere. I neste veikryss fortsetter jeg rett frem langs Vestre vei et stykke før jeg tar Vendla og Søndre vei. Været er strålende og jeg nyter turen. Faktisk så bra at jeg bestemmer meg for en ekstra runde rundt Vendelåsen før jeg fortsetter langs Otto Blehrs vei tilbake til Broveien.


Nesøya – Bærum

Her i fra, tar jeg samme turvei langs sjøen til rundkjøring som jeg kom. Svinger så til høyre og følger Sandviksveien videre et stykke før jeg ved Bjørnsvika bestemmer meg for å ta kyststien til Sandvika. Og her forteller bilder mer enn ord…


Bjørnsvika. Kyststien til sandvika


 


Kjørbo gård

Kyststien mellom Sandvika og Bjørnsvika er kort, men en flott sti. Her går stien gjennom den flotte Kjørboparken med flere bygninger fra Kjørbo gård. Parken preges av store løvtrær og det finnes mange benker, både i parken og nede i vannkanten. Stien som delvis går over privat grunn, ender brått i veikanten lengst vest. Kjørbo gård er en tidligere gård ved utløpet av Sandvikselva. Kjørbo var en ødegård etter Svartedauen og tilhørte i 1625 den danske adelige setegården på Nesøya.

Ca 16,3 km

1:36

#mosjon #trening #løpetur #runforfun #turogtrening #budstikka

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1243

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top