Løpetur i Favorittrunden…..

2 januar 2017. Som årets første løpetur skulle jeg denne gangen ta “Favorittrunden” og med minus 4-5 grader, la jeg i vei langs Bølerlia til Nøklevann skole. Jeg hadde en ny rødlysende greie rundt armen og ny treningsbukse, og muligens var jeg litt for ivrig, for da jeg kom til skolen oppdaget jeg at hanskene var glemt hjemme. Og det var kalt uten hansker, men å snu, var helt uaktuelt. Heldigvis hadde jeg en langermet trøye under som var lang nok til å trekke over hendene, og da var alt ok.

Jeg tok “skolebakken” ned til Rustadsaga og deretter Obersten til Enebakkveien. Underlaget er bra, og mens jeg lar tankene fly sin egene veier, fortsetter  jeg langs Enebakkveien forbi Abildsø til Ryen – en herlig form for rekreasjon.

Abildsø skole,
oktober1958
Abildsø skole – 1958 (foto: Oslobilder.no). Abildsø skole er en barne-og ungdomsskole i Oslo med 580 elever pr. 2008. Skolen ligger på Abildsø ved Østensjøvannet i bydel Østensjø. Skolen ble grunnlagt i 1859 av Minna Wetlesen.

Fra Ryen tar jeg gangvei til Svartdalsveien før jeg tar til høyre inn Plogveien. Denne følger jeg så videre til Enebakkveien via Manglerud senter- og skole. Deretter tar jeg samme vei tilbake til Haraløkka som jeg kom. En fin tur på bare veier.


Abildsøkrysset – 1962 (foto: Oslobilder.no)

Ca 13,0 km

1:20

#trening #mosjon #løpetur #runforfun

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

4 thoughts on “Løpetur i Favorittrunden…..

  1. Dessverre fikk jeg ikke vært med, Mattis. Hadde et fall siste skidag på fjellet nyttårsaften som gjorde at jeg fikk et kakk i leggen som har plaget meg. Merker den slipper taket nå så til mandag regner jeg med å være klar igjen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top