Østmarka; Trolldalsåsen – Smørhullet – Fingerbølmyrene…

30 desember 2016. Vel hjemme fra en fin tur til Kiel, skulle jeg ta årets siste løpetur. Og siden det ikke er snø i marka, passet det bra å avslutte med stiløping.

Riktignok fulgte jeg grusvei fra Haraløkka til Rustadsaga og Løkka, men deretter tok jeg «Pioneren» videre. Pioneren som i utgangspunktet er en sykkelløype er like morsom å løpe. Underlaget er bra, litt is enkelte steder, men ellers ok.


“Pioneren” en Sykkelløype i Østmarka

Straks etter «Salamanderen» krysser jeg lysløypa før jeg forlater Pioneren. Mens denne fortsetter mot Fjellstadbakken tar jeg til venstre opp Trolldalsåsen. Og med solstråler mellom trærne, nyter jeg turen videre.


Dryppet

Ved dryppet tar jeg noen bilder før jeg fortsetter mot Smalvannsmåsan. Her tar jeg en blå sti til høyre som jeg ikke tidligere har tatt. Terreng og omgivelser er så fine at jeg bare måtte ta flere bilder.


Blå sti langs Smalvannsmåsan til Smalvann

Fra Smalvann følger jeg Flyktningeruta forbi Trollvann og Langvann til Smørhullet. Her hadde Jeg egentlig tenkt å ta sti over Sotåsen, men forholdene på myrene var bra og jeg valgte derfor å ta rød løype over Fingerbølmyrene til Petersbråten.


Rød løype mellom Smørhullet og Petersbråten

Her i fra, fulgte jeg skogsvei til Langvannsbekken, Høyås, Ødegården, Rustadsaga og Haraløkka før jeg avsluttet med stigningsløp den siste biten hjem.

I og med at Team Sportsmanden hadde et arrangement for «julemila», ble turen følgelig meldt TS med bilder.


1 396,2 km i 2016 er ny pers 

Ca 13,5 km

1:41

#julemila #teamsportsmanden #østmarka #oslomarka #turogtrening #mosjon #trening

flere bilder fra samme tur;

 

Hei! Turogtrening vil inneholde; tips- og forslag til tur, bilder, fotos, m.m., fra div turer - sommer og vinter i Østmarka og andre steder. Rapporter fra enkelte konkuranser vil også bli lagt ut på Turogtrening. Jeg håper at Turogtrening kan inspirere til at flere finner veien ut i marka. Hvorfor sitte inne når alt håp er ute? Kategori, tja.....Friluftsliv, sport og mosjon, fritid, fotos m.m. Lokale idrettslag; Bøler IF, Rustad IL og Oppsal IF. Er medlem av Norges kuleste klubb, Team Sportsmanden. Sportsstuer i Østmarka; Sandbakken, Vangen, Skullerudstua, Rustadsaga, Mariholtet og Larsbråten. TUROGTRENING har egen FB-side :) Lik gjerne denne.
Posts created 1244

One thought on “Østmarka; Trolldalsåsen – Smørhullet – Fingerbølmyrene…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top